fbpx

בחירת שם לעסק: איך לבחור שם לעסק?

מאת:

מיקאל זרח

השם של העסק שלך הוא אחד הנכסים החשובים ביותר שלך. הרושם הראשוני של האנשים שמייצרים איתך אינטראקציה נובע מהשם שלך ואתה צריך לוודא שאתה בוחר את השם שלך בצורה הטובה ביותר

לבדוק שהשם של הדומיין פנוי

הדבר הראשון שחשוב לבדוק לפני שאנחנו בוחרים שם לעסק הוא אם השם של הדומיין פנוי וניתן לרכוש אותו. אתם יכולים לבדוק את זמינות הדומיין באתרים כמו godaddy.com או www.internic.co.il

חשוב שכאשר יחפשו את העסק שלנו יראו שהעסק שלנו הוא הבעלים של הדומיין הישראלי שלו,

כך ניתן לייצר יותר ביטחון אצל הלקוח שהוא עובד מול חברה מקצועית שאפשר לסמוך עליה.

בנוסף אם מישהו אחר כבר קנה את שם הדומיין עם שם העסק שלנו זה יכול לפגוע בנו כאשר לקוחות פוטנציאלים יחפשו אותנו ברשתות ויגיעו לאתר שלו.

להימנע משמות שקשה להגיד

קלות ההיגוי היא גורם חשוב בבחירת שם לעסק. שם קשה להיגוי יכול להקשות על הלקוחות לזכור אותו ולומר אותו בעת שהם מדברים על העסק שלך ולגרום למצב שגם יוצר להם תחושה של מאמץ ושליליות לגביו. זה יכול גם להקשות על הלקוחות ליצור קשר עם העסק שלך, למשל בטלפון או בדוא”ל או בכל אמצעי תקשורת אחר.

כאשר אתם בוחרים שם לעסק, הקפידו לבחור שם קצר ופשוט להיגוי. הימנעו משימוש במילים ארוכות או מורכבות, וגם הימנעו משימוש במילים עם הגייה לא ברורה.

לבדוק בחיפושים בגוגל מה מופיע שמחפשים את השם שאתם רוצים לבחור

ישנם המון חברות ומאמרים על שמות מגוונים באינטרנט. כאשר אנחנו בוחרים שם לעסק נרצה לוודא שאנחנו יכולים להיות מאונדקסים במקום הראשון ושכאשר הלקוחות שלנו יחפשו אותנו הם יצליחו למצוא אותנו בדרך הקלה ביותר מבלי להיתקל בחברות אחרות שמסיחות את דעתם.

להשתמש בשם שיש לו משמעות

משמעות השם היא גורם חשוב בבחירת שם לעסק. שם עם משמעות חיובית יוצר רושם חיובי אצל הלקוחות ומראה שיש גם חשיבה ותחכום מאחוריו. זה יכול גם לעזור לעסק שלך להתבלט מהמתחרים ולייצר ייחודיות.

כאשר אתם בוחרים שם לעסק, הקפידו לבחור שם שיש לו משמעות חיובית עבורכם ועבור קהל היעד שלכם. שם עם משמעות חיובית יכול לעזור לעסק שלכם להתחבר עם הלקוחות ולבנות אמון לאורך זמן.

לדוגמה, השם של החברה שלנו הוא NUEVO שזה “חדש” בספרדית,

אנחנו שמים לעצמנו כערך מוביל להביא לשוק חדשנות בכל יום מחדש עם כלים ושיטות שיווק שיקחו את מקסום הרווח של הלקוחות שלנו לקצה וישפרו את מערך המכירות והשיווק שלהם באופן קבוע.

לבדוק שהשם לא קיים כבר בשוק

זמינות השם היא גורם חשוב בבחירת שם לעסק. חשוב לוודא שהשם שאתם בוחרים לא נמצא בשימוש על ידי עסק אחר. אם אתם בוחרים שם שכבר קיים, אתם עלולים להיתבע על ידי הבעלים של השם + זה יכול מאוד לפגוע כאשר לקוחות יחפשו אתכם וימצאו את המתחרה.

כדי לבדוק את זמינות השם, אתם יכולים לחפש אותו ברשם הפטנטים והסימני המסחר או לעשות בדיקה קצרה ברשת החיפוש של גוגל.

אם אתם מגלים שהשם שאתם רוצים נמצא בשימוש על ידי עסק אחר, עדיף לכם להתקדם ולבחור שם אחר שיהיה ייחודי לעסק שלכם וילך איתכם שנים קדימה. 

לבדוק שהשם קליט, מתגלגל בלשון

קלות הזכירה וההגייה היא גורם חשוב בבחירת שם לעסק. שם קליט ומתגלגל בלשון יהיה קל יותר ללקוחות לזכור ולהגיד וככה יהיה גם זכיר יותר מתי שיצטרכו אתכם או ירצו להמליץ עליכם לחברים ומשפחה. בחירת שם קליט ומתגלגל בלשון יכולה לעזור  לעסק שלכם להתבלט מהמתחרים.

כאשר אתם בוחרים שם לעסק, הקפידו לבחור שם קצר ופשוט. הימנעו משימוש במילים ארוכות או מורכבות, וגם הימנעו משימוש במילים עם הגייה לא ברורה.

אם אתם מתקשים לבחור שם לעסק שקל לזכור ולהגיד, אתם יכולים להשתמש בשירות מחולל שמות. שירותים אלו יכולים לעזור לכם ליצור שמות קצרים וקלילים להיגוי.

לשאול אנשים שקרובים אליי אבל גם אנשים זרים

הקרובים אלינו מצד אחד יגידו לנו מה שנרצה לשמוע כי הם אוהבים אותנו ומנגד גם יכולים להיות איתנו כנים בצורה קיצונית בדיוק מאותה סיבה. 

בנוסף, כדאי מאוד לבדוק עם אנשים זרים שיתנו לנו דעה חיצונית שיכולה לתת לנו המון מידע על איך השם מרגיש ונשמע בחוץ. חשוב מאוד לבדוק את ה2 האופציות של בדיקה גם עם קרובים וגם עם זרים.

לבדוק שאתה מרוצה מהשם שבחרת

השם שבחרת הולך ללות אותך המון לאורך כל הדרך קדימה וחשוב לוודא שאתה מרוצה ובלב שלם לגבי הבחירה.

בשלב מאוחר יותר במידה ותרצה לשנות את השם אתה יכול מאוד לפגוע במוניטין שצברת וגם כאשר לקוחות יחפשו אותך במדיות השונות תאבד את כל ההיסטוריה ומוניטין הדיגיטלי שלך.

חשוב לוודא שאתה מרוצה מהשם.

לוודא שהשם הוא ייחודי והוא שלך

אתה בחרת אותו, הוא דוחף אותך להגדיל אותו והוא חלק מהזהות שלך 

אתה רוצה שכל יום מחדש להיות גאה בחברה ולרצות לדחוף אותה קדימה.

לסיכום

לאחר שעברתם על כל הנקודות החשובות לבחירת שם לעסק זה הזמן להתקדם ולתרגם את העסק והשם שלנו החוצה. 

חשוב שהשם שלכם יהיה מתוקשר כלפי חוץ בכל המדיות השונות בצורה עקבית. אם אתם צריכים עזרה בבחירת השם או צריכים עזרה בתרגום שלו החוצה אנחנו כאן בנואבו נשמח לעזור לכם, צרו קשר עכשיו.

צריכים עזרה בבחירת שם לעסק?
תשאירו פרטים:

אולי יעניין אותך?

אנחנו - נואבו מדיה גרופ

השותף שלך לצמיחת העסק בשיווק, פרסום, מיתוג ואסטרטגיה.

מענה מקיף בשביל העסק שלך!

תוכלו ליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים בטופס ונחזור אליכם במהירות!

כתובת: ז'בוטינסקי 7 רמת גן, שעות פעילות: 08:00-19:00