אימייל מרקטינג: יתרונות, טעויות ומדריך לבניית קמפיין מנצח!
דף הבית » אימייל מרקטינג: יתרונות, טעויות ומדריך לבניית קמפיין מנצח!
אסטרטגיית השיווק של העסק שלכם מכילה את התוכנית המפורטת שבה אתם מחזקים את המודעות למותג שלכם ומספרים ללקוחות קבועים וגם לאנשים שעדיין לא מכירים אתכם מה אתם יכולים להציע להם בתמורה לכסף שלהם. אחד מאפיקי השיווק הנפוצים ביותר הוא אימייל מרקטינג, אבל הוא לא יהיה יעיל במיוחד בלי אופטימיזציה מוצלחת.
אימייל מרקטינג: מה זה אומר?
אימייל מרקטינג כשמו כן הוא – שליחת אימיילים ללקוחות שלכם דרך רשימות תפוצה כדי לשכנע אותם לקנות מוצרים או שירותים שלכם. המייל הזה כולל אך ורק תוכן שיווקי שמטרתו להניע לפעולה ולאפשר לכל מי שמקבל אותו לגשת בקלות למוצרים או לשירותים שאתם משווקים ולרכוש אותם. זהו ערוץ שיווק נפוץ מאוד בימינו וגם די יעיל, כיוון שבקלות רבה אתם יכולים לשלוח את האימייל הזה לכמות ענקית של אנשים.
מהי מידת היעילות של שיווק במייל?
עסקים רבים יודעים שאחוזי הפתיחה של מיילים שיווקיים מעסקים הוא לא כזה גבוה (בערך 30%), ואחוז האנשים שפתחו וגם לחצו על הלינק שבמייל כדי לעבור לאתר נמוך עוד יותר ובדרך כלל חד ספרתי. אבל כאן מגיעה היכולת לשלוח את המייל באופן מיידי בתפוצה רחבה – אם תשלחו מייל שיווקי לכמות עצומה של אנשים, למשל כמה עשרות אלפי אנשים, אז 30% פתאום לא נראה כזה נורא, וגם האחוזים האחדים של המכירות יהיו הכנסה יפה. בכל מקרה, גם את הרשימה הזאת של כמה עשרות אלפי אנשים צריך לבנות נכון, ולא סתם לשלוח מייל לכל כתובת שאתם משיגים (אחרת זה יכול להיחשב ספאם). רשימת תפוצה רחבה אך ממוקדת מבחינת תחומי עניין, גיל, מקום מגורים ועוד, לצד הכנה של מייל שיווקי ממוקד, מעוצב ומשכנע, יכולים להפוך את האימייל מרקטינג שלכם ליעיל ותוכלו לראות את התוצאות בעצמכם.
מהם היתרונות של אימייל מרקטינג?
אז למה בעצם אימייל מרקטינג נפוץ כל כך בימינו? יש לכך כמה סיבות:
- תפוצה רחבה – כמו שכבר אמרנו, בקליק אחד המייל שלכם יכול להגיע לעשרות אלפי אנשים
- שיטת שיווק זולה יחסית – ביחס לשיטות שיווק אונליין אחרות בשוק, אימייל מרקטינג נחשב זול יחסית. ההוצאות שלכם בתחום הן בעיקר על השירות של החברה שדרכה אתם שולחים את המיילים והשכר שמשלמים למי שמכין את המיילים. יש עסקים שיבחרו לקנות רשימות תפוצה מוכנות, אבל אנחנו ממליצים להיזהר בנושא כדי להימנע מספאם
- רואים תוצאות – גם אם לא כולם יפתחו את המייל שלכם היום, הוא עדיין ייראה על ידי המון אנשים בקלות רבה ומתוכם יהיו גם אנשים שיתקדמו בשרשרת הרכישה ויכניסו לכם כסף. ככל שתפלחו ותמקדו יותר את רשימות התפוצה שלכם, ככה הסיכוי גדל להחזר ברור וגדול יותר על ההשקעה שלכם
- אינטראקציה מותאמת אישית עם הלקוח – שילוב של פילוח אוכלוסייה ומיקוד הפרסומות (למשל לשלוח לאנשים מייל עם הנחות ומבצעים על המוצרים שמעניינים אותם) ייצור אינטראקציה אישית עם הלקוח ויגרום לו להרגיש שהעסק מבין אותו ויודע מה הוא רוצה וצריך. זה יעזור מאוד למיתוג באינטרנט של העסק שלכם
איך לבנות קמפיין שיווק במייל?
עכשיו כשהבנו למה שווה להשקיע באימייל מרקטינג, בואו נדבר על איך בפועל בונים קמפיין שיצליח להביא את התוצאות שאנחנו רוצים. יש כמה שלבים שאתם צריכים לעבור בשביל להכין קמפיין מוצלח:
- פילוח האוכלוסייה והכנת רשימות תפוצה – דרך מצוינת למקד את המאמצים שלכם ולשלוח כמה שיותר תוכן רלוונטי היא פשוט לחלק את הרשימות שלכם לפי כמה קריטריונים, ואחר כך תוכלו להתאים לכל קבוצה את המייל השיווקי שיתאים לה. מומלץ לסיים את השלב הזה קודם כדי שתוכלו לבנות את התוכן לפי מי שיקרא אותו, וכמובן חשוב להכיר את הקהל שלכם לפי הגיל שלו, מקום המגורים, תחומי העניין ועוד
- הגדרת יעדים לקמפיין – במקביל אתם גם צריכים להחליט מהם היעדים של הקמפיין, למשל הגדלת מכירות באחוזים ספציפיים או הגדלת כמות הכניסות לאתר במספר כלשהו. ככל שהיעדים יהיו מדידים יותר יהיה לכם קל יותר לנתח את הנתונים ולראות את ההצלחה בעיניים. לצד אלו אתם מגדירים את המסר שאתם מתכננים להעביר לקהל, את פרק הזמן שהקמפיין יפעל, את התקציב שאתם נותנים לו ואת השלבים של תוכנית העבודה
- בחירת השירות לשליחת המיילים – את המיילים אתם כמובן לא שולחים באופן ידני ללקוחות, אלא דרך מערכת מתאימה שעושה את זה בשבילכם בצורה אוטומטית. יש מבחר די מרשים של חברות שיציעו לכם את השירות הזה, אז אם עדיין אין לכם מערכת כזו זה הזמן שלכם לצאת ולגלות מהן האפשרויות שלכם
- כתיבת התוכן ועיצוב המייל – אחרי ה”איך” מגיע ה”מה”, וזהו השלב שבו אתם בונים את מה שהלקוח יראה במייל שהוא מקבל מכם. אל תשכחו לשמור על עיצוב נעים לעין שאינו מסנוור או עמוס מדי, להוסיף מידע מעניין לצד התוכן השיווקי, להוסיף קישורים וכפתורים שיעזרו להניע לפעולה וכמובן להתאים את התוכן של המייל לפלח האוכלוסייה שיקבל אותו
- מדידת הביצועים – אחרי שהמייל נשלח הגיע הזמן לראות מהם הביצועים שלו, ולנתח את הנתונים כדי לדעת מה צריך לשמר או לשפר לפעם הבאה. מומלץ לנקוט שיטות בדיקה שונות כשאתם שולחים את המיילים, למשל A/B testing, כדי לראות באופן ממוקד אילו פרטים במייל מצליחים יותר מאחרים
הטעויות הנפוצות שצריך להכיר מראש ולהימנע מהן
לצד כל היתרונות והעניינים החיוביים שיש בשיווק במייל, יש גם כמה טעויות שכדאי שתכירו ותימנעו מהן:
- שליחת מייל סתמי – אל תשלחו מייל ללקוחות רק כדי לסמן על זה וי ברשימה. המייל צריך להיות בעל מטרה ולא סתם לתפוס שורה בין כל המיילים האחרים. הלקוח צריך לראות שהוא מקבל ערך מהמייל הזה, למשל הטבה מיוחדת, מבצע בלעדי ועוד
- תזמון מבולגן – אם אתם מפציצים את רשימת התפוצה שלכם במיילים במשך שבוע ואחרי זה לא שולחים להם כלום למשך כמה חודשים, אתם תאבדו מהמוניטין שלכם וגם מרשימת הלקוחות הקבועים והפוטנציאליים. חשוב למצוא את התזמון הנכון לשליחת מיילים ללקוחות, שמצד אחד לא יהיה תכוף מדי אבל מצד שני גם לא יהיה איטי מדי, ולשמור על תדירות קבועה (למשל אחת לשבוע, אחת לשבועיים או כל פרק זמן שמצאתם שעובד)
- לא מעודדים לפעולה – בשביל מה אתם שולחים את המייל אם לא כדי להניע לפעולה? כל ערך שהמייל שלכם נותן ללקוחות הוא מבורך, אבל אל תשכחו שמטרת העל שלכם היא שיווק בצורה כזאת או אחרת, ולכן אתם צריכים באופן גלוי וברור להניע את הקוראים להיכנס לאתר, לרכוש את המוצרים או השירותים שפרסמתם או לעשות כל פעולה שאתם מעוניינים שהם יעשו
- ריענון של רשימת התפוצה – אל תשכחו לבדוק כל הזמן אם רשימות התפוצה שלכם עדיין רלוונטיות, בייחוד אם קיבלתם את הרשימה ממקור אחר. אנחנו תמיד ממליצים לבנות רשימות תפוצה משלכם באמצעות ניוזלטרים, שיווק באמצעות תוכן, דפי נחיתה וכל מקור אחר שגורם לאנשים להצטרף בעצמם
טיפים לאימייל מרקטינג מוצלח ואיכותי
לפני שאנחנו מסיימים, הינה עוד כמה טיפים למיקוד האימייל מרקטינג שלכם ולהגדלת האיכות וההצלחה שלו:
- יצירתיות ויצירת בידול – חשוב לבדוק מה המתחרים שלכם עושים בשיווק שלהם כדי להצליח, אבל מומלץ לא לחקות את מה שהם עושים פשוט כי יכול להיות שזה לא יתאים לעסק שלכם. חשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות הם אלו שיעזרו לכם ליצור בידול מול המתחרים ולמשוך לקוחות לעסק שלכם, ואתם תמיד יכולים לפנות לחברה מקצועית בנושא כדי לקבל עצות והמלצות ממומחים. מוזמנים לקרוא עוד על כך במאמר שלנו איך לבחור חברת פרסום לעסק
- לא לשכוח אופטימיזציה למכשירים שונים – אתם לא יודעים אם הלקוחות שלכם יפתחו את המייל מהסמארטפון, מהמחשב או מכל מכשיר אחר, ולכן אתם צריכים לוודא שהמייל שלכם נקרא כמו שצריך מכל מכשיר
- קצת טיזרים לא יזיקו – אחת הדרכים שבהם אתם יכולים לעורר מעורבות ממושכת בקרב הקהל היא שליחה של התוכן שלכם בחלקים. אם יש לכם כמות מכובדת של תוכן שיכולה לעניין את הקורא, למשל סדרת מדריכים או כמה סרטונים באותו הנושא, תוכלו לשלוח חלק אחד כל פעם כדי לעורר עניין לפעם הבאה
סיכום
אימייל מרקטינג הוא שיטת שיווק אונליין יעילה ומהירה, ועם האופטימיזציה הנכונה של רשימות התפוצה שלכם ושל התוכן שאתם שולחים תוכלו להשיג את היעדים שלכם. מוזמנים ליצור קשר עם המומחים של נואבו מדיה גרופ כדי להצליח לבנות מערך אימייל מרקטינג יעיל ואיכותי.
ניהול עמודי סושיאלכתיבת תוכןקידום אורגני בגוגל