fbpx

הנגשת אתרים – כל המידע על נגישות אתרי אינטרנט

המודעות ההולכת וגדלה בשנים האחרונות להנגשה לאנשים עם מוגבלויות בכל תחום, באה היום לידי ביטוי בלא מעט דרכים כולל בעולם הדיגיטלי, שבו הנגשת אתרים הפכה לעניין שהוא בגדר חובה. כאשר בעלי אתר בתחום מסוים דואגים שהאתר יהיה נגיש לכולם, כולל לאנשים עם מוגבלויות, הם לא רק עונים על חובה מוסרית אלא גם עומדים באופן הזה בדרישות החוק. הנגשת האתר מביאה איתה לא מעט יתרונות, משפרת את חוויית המשתמש, מרחיבה את טווח ההגעה שלכם לשוק וגם עונה על כל הדרישות והצרכים הנוגעים לקידום אתרים. יש לכם אתר או שאתם מתכננים לבנות אתר ואתם תוהים איך עושים את זה נכון? כדאי שתקראו את המאמר הזה.

מהי הנגשת אתרים?

המודעות ההולכת וגדלה בשנים האחרונות להנגשה לאנשים עם מוגבלויות בכל תחום, באה היום לידי ביטוי בלא מעט דרכים כולל בעולם הדיגיטלי, שבו הנגשת אתרים הפכה לעניין שהוא בגדר חובה. כאשר בעלי אתר בתחום מסוים דואגים שהאתר יהיה נגיש לכולם, כולל לאנשים עם מוגבלויות, הם לא רק עונים על חובה מוסרית אלא גם עומדים באופן הזה בדרישות החוק. הנגשת האתר מביאה איתה לא מעט יתרונות, משפרת את חוויית המשתמש, מרחיבה את טווח ההגעה שלכם לשוק וגם עונה על כל הדרישות והצרכים הנוגעים לקידום אתרים. יש לכם אתר או שאתם מתכננים לבנות אתר ואתם תוהים איך עושים את זה נכון? כדאי שתקראו את המאמר הזה.

מה אומר החוק?

החוק מתייחס להנגשת אתרים כעניין שהוא בגדר חובה ולא רשות. הוא מחייב פרסום הצהרת נגישות לפי תקן,WCAG 2.0 שחייבת להיכלל בכל אתר אינטרנט שעבר תהליך של נגישות, ולפרט את כל הפעולות שנעשו באתר כדי להפוך אותו לכזה. כך, במידת הצורך או במקרה של בעיות נגישות הנוגעות לאתר, אפשר לדווח על זה ולעשות זאת יצירות מול הגורם המקצועי, האחראי על כך.

בישראל, המסגרת המשפטית בנויה סביב התקן הישראלי 5568, המתיישר עם ההנחיות הבין-לאומיות לנגישות אתרים. תקנות אלו מחייבות שאתרים ואפליקציות המציעים שירותים לציבור לבצע התאמות נדרשות כדי להתאים למשתמשים עם מוגבלויות שונות, לרבות ליקויי ראייה, ליקויים מוטוריים, קוגניטיביים ושמיעתיים. החוק חל על מגוון רחב של שירותים וגופים, תוך שימת דגש בצורך בגישה אוניברסלית לתוכן דיגיטלי.

מהם הקנסות הנקובים בחוק לאתרים לא מונגשים?

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות משנת 1998, קובע קנסות כבדים בגין אי עמידה בדרישות נגישות אתרים. מאז חקיקת חוק זה, עסקים מחויבים להבטיח כי אתרים חדשים יהיו נגישים מייד עם השקתם

ועלייתם לאוויר. אי עמידה בדרישות החוק להוביל לקנסות של כ-150,000 ₪, ובתביעות אזרחיות אפשר לחייב את בעלי האתר במתן פיצויים של עד 50,000 ₪ ללא צורך בהוכחת נזק ממשי. עונשים משפטיים אלה מדגישים את הרצינות שבה מתייחסים לנגישות אתרים והם משמשים תמריץ לכל עסק לעמוד בדרישות החוק ולהנגיש את האתר.

מדוע חשוב לבנות אתר מונגש?

במסגרת פיתוח ועיצוב אתרים דואגים לא אחת לתת מקום מרכזי לכל עניין הנגישות, ולא סתם. הינה כמה סיבות עיקריות מדוע חשוב לבנות אתר מונגש:

1. חווית משתמש טובה יותר – אתרי אינטרנט נגישים מציעים ממשק משתמש נוח יותר ואינטואיטיבי, אשר משפר את חווית המשתמש הכוללת. תהליך זה מבטיח שכל המשתמשים, ללא קשר ליכולותיהם או למוגבלויות שלהם, יוכלו לגלוש באתר שלכם.

2. הגעה לקהל גדול יותר ומגוון יותר – כשאתם הופכים את האתר שלכם נגיש, אתם יכולים להתחבר ולהגיע ללקוחות רבים יותר, כולל לאנשים עם מוגבלויות. ההכללה הזאת לא רק מרחיבה את טווח ההגעה שלכם לשוק, אלא גם ממצבת את המותג שלכם כאחראי חברתית וככזה הנותן מקום להכלה ולקבלת האחר.

3. יתרונות SEO – אתרי אינטרנט נגישים מדורגים לרוב גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש. שיטות נגישות רבות, כמו שימוש בתגיות ALT לתמונות וכותרות נכונות, עולות בקנה אחד עם שיטות העבודה המומלצות לקידום אתרים. התאמה זו, בין נגישות האתר ל-SEO יכולה לשפר מאוד את הנראות של האתר שלכם ולהוביל הודות לכך לתנועה רבה יותר של גולשים.

4. עמידה בדרישות החוק – כאמור, אי עמידה בתקני נגישות אתרים עלולה לגרום לקנסות ולאתגרים משפטיים שאליהם לא כדאי להיכנס. כאשר אתם משקיעים בפיתוח ובעיצוב אתרים נגישים אתם מגנים על העסק שלכם מפני השלכות משפטיות אפשריות.

5. יתרון תחרותי – תעדוף נגישות לאתר יכול להבדיל את העסק שלכם מהמתחרים. אתר נגיש משקף מותג שאכפת לו מכל לקוחותיו, מה שבהחלט יכול לשפר את המוניטין שלכם.

איך אפשר לבצע נגישות אתרים בעצמנו?

לקידום בלינקדין יש כמה יתרונות בעולם העסקי. ראשית, הוא מספק גישה לקהל מקצועי ממוקד ואידיאלי לשיווק B2B של שירותים מקצועיים. התוכן הממומן בלינקדין משתלב בצורה חלקה בעדכוני המשתמשים ואחוזי ההקלקות הם גבוהים בהשוואה לרשתות אחרות. בזכות האופי הייחודי של לינקדין, הקידום הממומן שם הוא כמעט שווה לקידום אורגני. יצירת תוכן בפלטפורמה היא חלק בלתי נפרד מתהליכי מיתוג באינטרנט של חברות ועסקים. נראות טובה בפלטפורמה יוצרת עניין ועוזרת לחברות לגייס עובדים, ליצור קשרים עסקיים ולגייס משקיעים. העלויות הן טובות יחסית בגלל אחוז ההמרה הגבוה ובסך הכול – אלו שהפרסום בלינקדין מתאים להם מפיקים ממנו הרבה מאוד תועלת.

יתר על כן, חשוב להכיר את אחד הכלים המעניינים שהתווספו בשנים האחרונות של הודעות פרטיות ממומנות. בעצם אפשר לפנות באופן אישי למשתמשים לפי הטרגוט שלנו בהודעה ממומנת. אם יודעים איך לעשות את זה נכון, מטרגטים טוב ומבינים איך לייצר מסר אישי, אפשר לתת תחושה אמיתית של הודעה אישית שלא הגיעה ממקור ממומן.

פלאגינים מומלצים לשימוש

אומנם יש תוספים רבים זמינים לשיפור נגישות האתר, אך חשוב לזכור שכלים אלה אינם יכולים להחליף באופן מלא את הנגישות הנדרשת לאתר מבחינת החוק. תוספים כמו “נגיש לי” Enable, הישראלי וגם ,AccessibleWP Toolbar יכולים להציע פונקציונליות חשובות, אבל התייעצות עם חברה מקצועית היא הדרך הנכונה לעשות את זה כדי להבטיח שהאתר שלכם עומד בכל דרישות הנגישות.

לסיכום

בניית אתר נגיש היא לא רק דרישה משפטית אלא ציווי מוסרי ואתי. אתר נגיש, על כל פתרונות הנגישות שהוא כולל, משפר את חווית המשתמש, מרחיב את טווח ההגעה שלכם אל קהלים גדולים ומגוונים יותר, מצליח יותר מבחינת SEO וגם עומד בדרישות החוק. בעוד שניתן לטפל בהיבטים מסוימים של נגישות באמצעות תוספים שונים, שיתוף פעולה עם חברה מקצועית המתמחה בפיתוח ובעיצוב אתרים היא הדרך הנכונה ביותר, בעיקר מבחינה טכנית, לעשות את זה נכון.

רוצים אתר מקצועי?
תשאירו פרטים:

אנחנו - נואבו מדיה גרופ

השותף שלך לצמיחת העסק בשיווק, פרסום, מיתוג ואסטרטגיה.

מענה מקיף בשביל העסק שלך!

תוכלו ליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים בטופס ונחזור אליכם במהירות!

כתובת: ז'בוטינסקי 7 רמת גן, שעות פעילות: 08:00-19:00