ניוזלטר: מדריך מעשי +7 טיפים מנצחים
דף הבית » ניוזלטר: מדריך מעשי+7 טיפים מנצחים
כל עסק משתמש בכמה ערוצי תקשורת עם הלקוחות – הודעות לטלפון, פוסטים ברשתות החברתיות וגם דיוור מותאם אישית. חלק מהדיוור הזה הוא שליחה של ניוזלטר, שהוא בעצם כמו עיתון המרכז בתוכו את כל המידע הרלוונטי ללקוח שלכם שייתן לו ערך או שיניע אותו לפעולה. כאן תוכלו לקרוא איך אתם יכולים לנצל את הערוץ הזה לשלוח ללקוחות את התוכן הנכון לקידום אינטראקציה או מכירות.
מהו ניוזלטר?
ניוזלטר הוא מסמך הדומה לעיתון, הנשלח אל הלקוח בתדירות קבועה כדי לספק לו מידע שיכול להיות רלוונטי אליו. ניוזלטר הוא דרך מצוינת ליצור שיווק באמצעות תוכן לעסק שלכם. אם אי פעם הגעתם הביתה וגיליתם על הדלת או לידה עלון של סופר כלשהו או של חנות בעיר, שבו אתם יכולים לקרוא על מבצעים שווים ופעילויות שהמקום מכין ללקוחות – זהו בדיוק ניוזלטר בצורתו הפיזית. הניוזלטר שאנחנו נדבר עליו כאן הוא ניוזלטר מקוון, שיישלח אל הלקוחות שלכם דרך המייל או באמצעים דיגיטליים אחרים.
מהם היתרונות של שימוש בניוזלטר בעסק?
לשליחה של ניוזלטר באופן קבוע יש כמה יתרונות חשובים:
- תקשורת קבועה עם הלקוחות – ניוזלטר פותח ערוץ תקשורת קבוע עם הלקוחות, ובאמצעותו הם יכולים להתעדכן באופן פסיבי בנוגע למה שחדש אצלכם. יש גם לקוחות שאוהבים לקבל עדכונים שוטפים מהעסקים שרלוונטיים אליהם, והניוזלטר הקבוע ייצור אצלם רושם שאפשר לסמוך עליכם
- הגדלת מודעות למותג – הניוזלטר הוא דרך מצוינת להזכיר ללקוחות שאתם עדיין פעילים ומוכנים להציע להם את השירות האיכותי שלכם. אפילו אם בסופו של דבר הלקוחות יחליטו לא לעשות כלום עם החדשות שהם בדיוק קראו, לפחות הם נזכרו במותג שלכם ואולי אפילו יחזרו אליכם לאתר מחר או בעוד כמה ימים, או ימליצו עליכם לחברים
- קידום מוצרים ושירותים – ניוזלטר הוא המקום הנהדר להודיע בו שיש מוצר או שירות חדש שהלקוחות שלכם יכולים להתעניין בו
- עלות נמוכה – ניוזלטר הוא שילוב של כלי פרסומי חזק לקידום עסקים באינטרנט עם עלות נמוכה ביחס לאמצעי שיווק אחרים
- אפשרויות לפילוח הקהל – אתם יכולים לשלוח ניוזלטר מותאם אישית ללקוחות לפי רשימות תפוצה או פילוחי אוכלוסייה שונים כמו מקום מגורים, גילאים ועוד
איך בונים ניוזלטר?
בנייה של ניוזלטר נראית אולי משימה מורכבת, כי בשלב ההתחלה אתם נמצאים מול דף ריק ולא מצליחים לדמיין איך הוא ייראה מלא בתוכן. אל תשכחו שהלקוח מקבל רק את הגרסה האחרונה והמלוטשת ביותר, וזה אומר שאתם יכולים לכתוב ולמחוק כמה שאתם רוצים עד שתהיו מרוצים מהתוצאה. גם אם אתם לא רואים עדיין את התמונה הסופית אתם צריכים להתחיל מאפס, אז כדאי להתחיל ממשפט אחד או מבחירת נושא אחד שאתם רוצים שיהיה בניוזלטר, ומשם ממשיכים לכתיבת תוכן והוספת כל האלמנטים מסביב.
זה לא משנה כמה תוכן אתם בוחרים להכניס לשם ובאיזו צורה הוא ייראה, יש כמה פרטים חשובים שאתם צריכים לכלול בניוזלטר כדי שהוא ייצור את האפקט הרצוי על המותג והמכירות שלכם:
- פרטים של העסק – הפניה לאתר שלכם, לרשתות החברתיות או לכתובת של הסניף הפיזי שלכם, בהתאם למקום שאליו אתם רוצים לנתב את הלקוחות
- מידע נוסף – הניוזלטר צריך לשלב אינפורמטיביות אבל גם להיות ממוקד וקצר, אז כדאי להוסיף לניוזלטר הפניות לקריאה באתר שלכם כדי שהמעוניינים יוכלו לקבל עוד מידע בנושא של הניוזלטר
- שימוש בשפת המותג – שפת המותג הקיימת עוזרת לשמור על תדמית אותנטית. אם עד עכשיו המותג שלכם דיבר עם הלקוחות בגובה העיניים ניוזלטר שכתוב בשפה גבוהה ורשמית ייראה להם מוזר, ולהיפך. הניוזלטר צריך להיות עוד טעימה ממה שהמותג שלכם משדר החוצה, והאותנטיות הזאת תגרום לאנשים לדעת שהם הגיעו למקום הנכון ושהם צריכים להיכנס לאתר או לחנות שלכם כדי להתעדכן במה שחדש אצלכם
- מה הלקוחות רוצים? – ניוזלטר הוא עוד אמצעי שבו אתם מפרסמים את עצמכם ומחזקים את התדמית, אבל ניוזלטר מוצלח הוא אחד שגם מספק צורך כלשהו של הלקוחות. האם יש קהל שחיכה להודעה על הגעה של מוצר ספציפי לאתר? אולי אתם נותנים שירות חדש ואקסקלוסיבי שכדאי להם להכיר? שליחת ניוזלטר הנותן מענה כלשהו ללקוחות שלכם יכולה להשפיע על כמות הכניסות לחנות שלכם ועל המכירות
מהו ההבדל בין אימייל מרקטינג לניוזלטר?
אפשר לומר שניוזלטר הוא סוג של אימייל מרקטינג כיוון שמדובר בתוכן שנשלח אל הלקוח דרך הדואר האלקטרוני. אימייל מרקטינג הוא מושג רחב יותר, הכולל בתוכו את כל מה שנשלח אל הלקוח כמו דיוור מותאם אישית, קמפיינים ממוקדים, הודעות אוטומטיות שנשלחות אליו ועוד. שני האמצעים האלו יכולים להיות שיווקיים, אינפורמטיביים או שילוב של שניהם, אבל בדרך כלל ניוזלטר נועד להודיע על חידושים ולתת ערך מוסף לקורא, ולעומתו אימייל מרקטינג הוא השיווקי יותר מבין השניים.
7 טיפים לבניית ניוזלטר איכותי
אפשר ללכת לאיבוד מהר בכתיבה של ניוזלטר ולכתוב יותר מדי, או להוסיף פרטים לא רלוונטיים ללקוחות. הינה 7 הטיפים שלנו שיעזרו לכם ליצור ניוזלטר ממוקד ואפקטיבי:
- איזון – הניוזלטר שלכם צריך להיות מאוזן מכל הכיוונים – מבחינת התדירות שבה אתם שולחים אותו ללקוחות, מבחינת השילוב בין מילים לאמצעים חזותיים אחרים כדי לא ליצור עומס על הקורא, ומבחינת השילוב בין השיווק לערך המוסף. אנחנו ממליצים להפחית ככל האפשר את העניין השיווקי, וליצור את העניין אצל הלקוחות דווקא דרך החלק ה”חינוכי”
- מיקוד – תמיד יש המון מה לספר ללקוחות, ואתם תגלו די מהר שאתם יכולים למלא את הניוזלטר בשניות. עם זאת, חלק מהבנייה של ניוזלטר איכותי הוא לדעת מתי כבר הכנסתם יותר מדי מידע. אנחנו ממליצים להתמקד רק בנושא אחד ולהכין את כל התוכן סביבו, ולהוסיף קישורים ללקוחות שרוצים לקרוא על עוד נושאים
- יצירתיות – היצירתיות צריכה להתבטא עוד בכותרת, ולהמשיך לתוך הניוזלטר עצמו. תחשבו שהלקוחות שלכם מקבלים כמה ניוזלטרים בכל יום מעסקים שונים, ואתם צריכים לבלוט מעל כולם ולגרום להם לפתוח דווקא את שלכם, ואת זה עושים עם כותרת מבדרת או מסקרנת שתמשוך את העין וניוזלטר שכיף לקרוא
- לא להשתמש רק במילים – אפשר ולפעמים גם מומלץ להוסיף לניוזלטר כל דבר שהוא לא מילים שיכול להעביר גם הוא את המסר, למשל תמונות, גרפים שקל לקרוא, ציטוטים ועוד. עם זאת, חשוב לא להעמיס יותר מדי על הקורא
- פשטות ומינימליזם – חלק מהקריאות של הניוזלטר תלויה בעיצוב שלו, וכאן אתם צריכים לשמור על פשטות ומינימליזם. בלי צבעים או אפקטים מסנוורים, עם טקסט מאורגן ומסודר ועם אפשרות לקרוא את ה”תכל’ס” ברפרוף מהיר או לגלות במהירות מה חדש אצלכם באתר באמצעות כפתור פשוט וברור
- סגמנטציה נכונה – הדרך שבה אתם מחלקים את הקהל שלכם ושולחים אליו את התוכן המתאים משפיעה מאוד על התוצאה של ההשקעה שלכם. מומלץ לחלק את הקהל לפי כמה שיותר פרמטרים, ממקום המגורים שלהם, דרך סוג המוצרים שהם הכי מתעניינים בו ועד השלב שבו הם נמצאים בתהליך הרכישה מכם, כדי לשלוח אליהם את התוכן הנכון שיניע לפעולה הרצויה
- בדיקות מרובות – לפני שאתם שולחים את הניוזלטר חשוב לבדוק שהוא נפתח כמו שצריך בכל מכשיר שהלקוחות שלכם משתמשים בו, שכל הכפתורים בו עובדים ושכל האלמנטים נטענים כמו שצריך. אם אתם שולחים ניוזלטר בסגנון A/B testing אנחנו ממליצים להפחית כמה שאפשר את ההבדלים כדי ליצור השוואה שקל לנתח, ולהשתמש בקלות במה שהצליח בפעם הבאה
סיכום
ניוזלטר הוא ערוץ תקשורת משתלם שקל יחסית לתחזק, ובאמצעות הטיפים שלנו תוכלו לבנות ניוזלטר אותנטי שיניע את הלקוחות שלכם לפעולות שונות. רוצים לעבוד עם המקצוענים בתחום ולבנות ניוזלטר שיתאים בול לעסק שלכם? מוזמנים ליצור קשר עם נואבו מדיה גרופ כדי לשמוע עוד פרטים על איך אנחנו יכולים לעזור לכם לקדם את העסק.
ניהול עמודי סושיאלכתיבת תוכןקידום אורגני בגוגל