fbpx

פרסום ממומן באינסטגרם: כל מה שאתם צריכים לדעת

אינסטגרם היא פלטפורמה מצוינת לפרסם בה את המותג שלכם ואת המוצרים השונים, וליצור זהות מותג בלתי נשכחת שהעוקבים שלכם וגם אנשים שעדיין לא מכירים אתכם ישמחו לראות בפיד שלהם. באילו דרכים אפשר לפרסם באינסטגרם ואיך מנצלים אותן נכון? לפניכם כל המידע שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים.

הקסם שמאחורי פרסום ממומן באינסטגרם

חברות ועסקים רבים בארץ ובעולם מנצלים את היכולות הרבות שאפליקציית אינסטגרם מספקת להם כדי להגדיל את החשיפה והמכירות שלהם. אחד היתרונות של פרסום ממומן בפלטפורמה הזו הוא הגיוון בצורות הפרסום, שעליו נדבר מייד. כמו כן, באינסטגרם לרוב קל יותר ליצור חשיפה באמצעות שיתופי פעולה ועבודה עם משפיענים בגלל הקלות שבצפייה בתוכן – תחשבו כמה קל לאנשים לראות תמונה או סרטון ולהתלהב ממה שמראים להם, לעומת קריאה של פוסט ארוך שיש בו הרבה מילים ואולי תמונה אחת בסוף, וכמובן גם הוויראליות של התוכן הזה רבה יותר. הרבה עסקים מדווחים שבהשקעה זהה בפלטפורמות שונות דווקא אינסטגרם היא זו שהביאה להם את התוצאה הטובה ביותר, ובאמצעות שימוש בתכונות ופיצ’רים לפרסום המבוססים על אלו של פייסבוק היא מייצרת פלטפורמה נהדרת לפרסומים של עסקים המסוגלים להתבסס על תוכן חזותי.

סוגי מודעות הפרסום הקיימים באינסטגרם

אחד היתרונות של פרסום באינסטגרם הוא הגיוון שבו הגולשים יכולים לראות את המודעות שלכם. הן יכולות להופיע אצלם בפיד בכל מיני מקומות:

  • מודעת פוסט – מודעה קלאסית שתופיע בפיד הרגיל של הגולש בין פוסטים של חברים ושל האשטאגים שהם עוקבים אחריהם. המודעות יכולות להכיל תמונות או סרטונים, ולרוב יכילו גם כפתור הנעה לדף נחיתה או לאתר שלכם
  • מודעות וידאו – מודעות שהן סרטון, המופיעות במקומות המיועדים לסרטונים כמו רילס ו-IGTV
  • מודעת סטורי – מודעות המופיעות רק בסטורי של הגולשים. גם כאן הן יכולות להכיל תמונות או סרטונים וכפתור שיוביל לדף נחיתה או לאתר שלכם
  • מודעת קרוסלה – מודעה שיש בה כמה תמונות או סרטונים שאפשר להעביר ביניהם, כדי לספר סיפור ארוך יותר ולהציג מגוון מוצרים ואלמנטים במודעה אחת בלי להעמיס יותר מדי. במודעה כזו תוכלו להכניס כמה קישורים (קישור אחד לכל תמונה)
  • מודעת שופינג – מודעה המכילה תמונה של הפריט, תג מחיר וקישור ישיר למוצר באתר שלכם
  • מודעת אקספלור – מודעות שיופיעו בעמוד ה-explore של המשתמש, שבו הוא יכול למצוא פוסטים הדומים לתוכן שהוא אהב בעבר לפי האלגוריתם של אינסטגרם

סוגים שונים של קמפיינים באינסטגרם

יש המון סוגים של קמפיינים שאפשר לפתוח באינסטגרם, רובם דומים מאוד למה שיש בפייסבוק. הינה כמה מהבולטים שבהם:

  • קמפיין חשיפה – קמפיין המתאים לתקציב מוגבל, המאפשר לכם להשיג צפיות בקלות לסרטונים ולהגדיל את ההיכרות של הגולשים עם המותג שלכם. זהו קמפיין הרץ במשך זמן ממושך כדי להמשיך ולהופיע אצל אנשים שיתעניינו בכם
  • קמפיין לידים – קמפיין שבו אתם מאפשרים ללקוחות פוטנציאליים להשאיר פרטים (בתוך טופס שאינסטגרם בונה כך שאין צורך בדף נחיתה באתר) או לעבור לשיחה איתכם בוואטסאפ או במסנג’ר של פייסבוק כדי ליצור אינטראקציה מהירה ולנצל ביעילות את הליד
  • קמפיין תנועה – קמפיין שמטרתו להניע אנשים להגיע אל האתר שלכם או לדף נחיתה. זהו קמפיין שונה קצת מקמפיין לידים כיוון שהוא מיועד מלכתחילה לאנשים שדפוסי ההתנהגות שלהם מראים שהם לרוב לא לקוחות פוטנציאליים, אלא רק אנשים שרוצים להגיע לאתר שלכם ולקרוא בו עוד
  • קמפיין עוקבים – קמפיין שבו המטרה היא להגדיל את כמות העוקבים שלכם על בסיס הקהל הקיים. זהו קמפיין שמנוהל מתוך אינסטגרם ולא ממנהל המודעות, ובו אינסטגרם יציע לחברים של עוקבים ולאנשים בעלי תחומי עניין דומים לעקוב אחריכם

אז איך בעצם יוצרים קמפיין ממומן באינסטגרם?

בואו ניגש לעניינים – כדי ליצור קמפיין ממומן באינסטגרם אתם צריכים לנקוט כמה צעדים:

  1. בחירת נושא הקמפיין ומטרתו – כדי לדעת איך הקמפיין שלכם ייראה ויתנהל, חשוב להגדיר היטב את המטרה שלו, למשל להפנות גולשים לאתר שלכם, לפרופיל שלכם באינסטגרם ועוד. בהתאם למטרה תוכלו לעצב את כפתור ההנעה שיופיע בפרסום כדי לקדם את התוצאות הרצויות. מומלץ שלכל קמפיין תהיה מטרה אחת ייעודית, וזה אומר שתצטרכו לנהל כמה קמפיינים כדי ליצור ביעילות את האפקטים הרצויים לפרסום וחשיפה שלכם
  2. בחירת קהל היעד – כחלק מהתוכנית לניהול הקמפיינים שלכם, תצטרכו לבחור עבור כל קמפיין עבור מי הוא מיועד – צעירים או מבוגרים, בעלי תחביב מסוים, אנשים הגרים בעיר ספציפית ועוד. ההחלטה הזו תשפיע על שלבים אחרים בתהליך כמו בחירת המקום באינסטגרם שבו הפרסום יופיע או גובה התקציב שתשתמשו בו
  3. הגדרת תקציב ולוח יעדים וזמנים – זהו הזמן לבחור את התקציב שאתם מוכנים להשקיע בקמפיין ואת הדרך שבה הוא יחולק למשך זמן הריצה שלו, כדי לוודא שהחשיפה שלכם עקבית, ממושכת ומנוצלת היטב
  4. בחירת המקום שבו הפרסומת תופיע – באינסטגרם תוכלו לבחור באיזו צורה הפרסומת שלכם תגיע לקהל, בין שמדובר בפוסט עצמאי, בסטורי שקופץ לאנשים בזמן שהם צופים בסטורי של חברים, בסרטון ריל ועוד
  5. בנייה ויזואלית – חשוב לעצב את התוכן שהגולשים יראו בצורה שתמשוך קהל בצורה הטובה ביותר, למשל על ידי תמונה באיכות גבוהה, סרטון קצר ומעניין ועוד
  6. פרסום בכמה פלטפורמות במקביל – אינסטגרם יציע לכם להתחבר לפייסבוק כדי לנהל משם את הקמפיינים שלכם, ותוכלו לנהל במקביל פרסומים בשתי הפלטפורמות
  7. אופטימיזציה לאחר הפרסום – לאחר שהפרסומת עולה לאוויר חשוב לנטר אחר הביצועים שלה ולערוך שינויים כדי להגיע למטרה שלכם בצורה מהירה ויעילה יותר, למשל שינוי קהל היעד או הצורה שבה הפרסומת תופיע אצל הגולשים

טיפים לפרסום ממומן אפקטיבי ומוצלח באינסטגרם

  • הינה כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם למקסם את התוצאות מהפרסומים הממומנים והאורגניים שלכם באינסטגרם:

    • נתינת האחריות לאיש המקצוע המתאים – בין שיש לכם מישהו בצוות שאחראי על ניהול הסושיאל שלכם או שאתם עושים זאת דרך שירות חיצוני, חשוב שיהיה מישהו שזה התפקיד העיקרי שלו. הוא יוכל להשקיע כך את מרב המאמצים כדי לוודא שהפעילות של עמוד האינסטגרם שלכם שוטפת וממוקדת מטרה, והקמפיינים מנוהלים באופן עקבי כדי לראות את התוצאות הרצויות ולשפר ולשדרג אותם לפי הצורך
    • שיתופי פעולה – אל תהססו ליצור קשר עם משפיעני רשת, עם סלבריטאים ועם עוד אנשים מוכרים כדי ליצור שיתופי פעולה שיקדמו אתכם. הם יכולים לעזור לכם מאוד לקדם את המותג באמצעות פוסטים ממומנים, צילום תמונות וסרטונים שלהם משתמשים במוצרים שלכם או מחזיקים אותם, שיתוף הדדי בפלטפורמות ועוד
    • תמונות איכותיות – אינסטגרם מבוסס על תמונות ותוכן חזותי, וזה אומר שאתם צריכים להשקיע באיכות גבוהה שלהם. זה לא אומר שאתם חייבים להתחדש במצלמה שעולה עשרות אלפי שקלים, לרוב המצלמה בטלפון עושה את העבודה נהדר, ומומלץ למצוא עיצובים המושכים את העין (אך לא מעמיסים מדי) ויוצרים אפקט מעניין ומהנה לצפייה
    • תדירות פרסום מתאימה – חשוב למצוא את התדירות הנכונה לפרסום תמונות וסרטונים, כדי לא להעמיס על העוקבים שלכם אבל מצד שני גם לא להיעלם מהפיד שלהם לזמן ממושך מדי. בדרך כלל פוסט אחד ביום או מדי יומיים יעשה את האפקט הרצוי, ומדי כמה ימים מומלץ לשלב סרטון כדי ליצור אינטראקציה קלה יותר עם הגולשים
    • סטורי – סטורי הוא אמצעי שבו העוקבים שלכם וגם גולשים שעדיין לא מכירים אתכם מקבלים טעימה מהחיים האמיתיים שלכם ומשגרת היום יום. יש מקרים שבהם אנשים צופים בסטורי יותר מאינטראקציות אחרות באמצעות פוסטים, ולכן חשוב מאוד לנצל את הכלי הזה כדי לתת לכולם הצצה למה שקורה מול המצלמה שלכם ביום יום. באמצעות הסטורי אתם גם יכולים להפנות את הצופים לפוסטים חדשים שהעליתם, לשלוח אותם לאתר שלכם או לייצר עוד אינטראקציות ופעילות מולם
    • אינטראקציה עם העוקבים והפעלתם – שימוש בסקרים ובשאלות בסטורי, בחידות שבסופן מתגלה משהו חדש לצופים ובעוד פעילויות שבהן אתם שואלים שאלות ומקבלים מהקהל תשובות יעזרו לעוקבים לבסס את הנאמנות שלהם למותג שלכם ולהרגיש שייכים כשאתם מבקשים מהם להביע את דעתם

סיכום

בעזרת הטיפים שלנו תוכלו גם אתם לנהל קמפיינים ממומנים באינסטגרם בצורה יעילה ומחושבת. אנחנו בנואבו מדיה יכולים לעזור לכם לנהל קמפיינים ועמודי סושיאל בדרך להצלחה – מוזמנים לקרוא באתר שלנו המלצות מלקוחות קודמים ועוד מידע חשוב שיקדם אתכם ואת המותג שלכם בעולם הדיגיטלי.

רוצים ניהול עמוד אינסטגרם מקצועי?
תשאירו פרטים:

אנחנו - נואבו מדיה גרופ

השותף שלך לצמיחת העסק בשיווק, פרסום, מיתוג ואסטרטגיה.

מענה מקיף בשביל העסק שלך!

תוכלו ליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים בטופס ונחזור אליכם במהירות!

כתובת: ז'בוטינסקי 7 רמת גן, שעות פעילות: 08:00-19:00