פרסום ממומן בפייסבוק: כל מה שרציתם לדעת
דף הבית » פרסום ממומן בפייסבוק: כל מה שרציתם לדעת
מיליארדי אנשים משתמשים בפייסבוק מדי יום, ובהם גם אחוז גדול מאוכלוסיית ישראל. פייסבוק היא אחת הפלטפורמות המוכרות ביותר לפרסום ממומן ואורגני, ובמאמר שכאן ריכזנו את כל מה שאתם צריכים ורוצים לדעת בנושא לפני שאתם מעלים את הקמפיינים שלכם לרשת
פרסום בפייסבוק: קצת נתונים על פלטפורמת השיווק המוצלחת
מאות מיליוני עסקים בעולם משתמשים בפרסום בפייסבוק כדי להגדיל את החשיפה שלהם, לבסס את זהות המותג ולייצר לידים ומכירות. ההכנסה העיקרית של פייסבוק היא מהפרסום שהעסקים עושים, ובשנת 2023 היא גרפה כ-132 מיליארד דולר מהשירות הזה. פלטפורמת הפרסום שבאתר מציעה לעסקים מגוון כלים ופיצ’רים מיוחדים שהופכים את יצירת הקמפיין ואת הניטור שלהם לקלים ונוחים יותר, ועכשיו גם אתם תוכלו לדעת בדיוק איך עושים את זה ואילו שירותים יתאימו בול לעסק שלכם.
היתרונות של פרסום בפייסבוק
נתחיל בתזכורת שפייסבוק היא אחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר בעולם, וגם בארץ יש לה קהל עצום של כמה מיליוני אנשים, מה שהופך את הפרסום בפלטפורמה לבעל פוטנציאל חשיפה מצוין לקהל מגוון במיוחד. אחד היתרונות הבולטים ביותר של פייסבוק הוא מערכת הטירגוט המתקדמת שלהם – באמצעות המערכת הזאת אפשר לייצר קמפיינים ממוקדים במיוחד, שייחשפו בדיוק לאוכלוסיית היעד שלכם ויחסכו לכם משאבים רבים במיקוד הפרסום. כמו כן, יש לכם שליטה על עלות הפרסום, בין שאתם בוחרים את סוגי המודעות המתאימים לתקציב שלכם או שאתם קובעים מראש תקציב מסוים כדי לא לחרוג ממנו. נוסף על כך יש לה גם ממשק מפותח למעקב אחר הביצועים של הקמפיינים שלכם, ומגוון המודעות הרחב מאפשר לעסקים מכל הסוגים למצוא את הדרך הטובה והיעילה ביותר להגיע לכל הלקוחות הקיימים והעתידיים.
פרסום ממומן בפייסבוק – מה חשוב לדעת?
בואו נדבר על כמה עניינים חשובים של הפרסום הממומן בפייסבוק כמו סוגי הקמפיינים והמודעות שאתם יכולים להשתמש בהם והיתרונות של פרסום ממומן באופן ספציפי:
סוגי קמפיינים
לקמפיינים של פרסום בפייסבוק יש בדרך כלל שתי מטרות עיקריות – חשיפה או מעורבות. קמפיין חשיפה נועד לעזור לקהל להכיר אתכם, והוא בדרך כלל יכיל קישור כלשהו לאתר שלכם או למידע נוסף עליכם, ולא יציע ישר למשתמש מוצרים למכירה. קמפיינים של מעורבות יעודדו אינטראקציה מהקהל, בין שמדובר בדיון בין מגיבים או ביניכם לקהל, או הנעה לפעולה באמצעות הצגת מוצרים.
היתרונות של פרסום ממומן בפייסבוק
כמו שכבר הזכרנו, מערכת הטירגוט של פייסבוק מתקדמת מאוד, ומאפשרת לכם להפיץ את הפרסומת שלכם בדיוק לקהל היעד גם אם הוא ספציפי ביותר, למשל נשים בנות 23 עד 27 באזור שוהם המעוניינות בסטודיו לאימוני פילאטיס, או גברים בני 63 עד 67 בנהריה המתכוננים לפרישה מהעבודה ולחיי הגמלאות ורלוונטיים למוצר או לשירות שאתם מציעים. מצד שני, המערכת גם יכולה לחשוף אתכם בקלות לקהל בכל הארץ אם זה מה שאתם מעוניינים בו וליצור באזז במקומות שונים ופוטנציאל לקבלת לקוחות חדשים מכל עיר בארץ. הפרסום הממומן יכול לתת בוסט לעמוד העסקי שלכם, שיש בו פעילות אורגנית העלולה לדעוך עם הזמן, ובאמצעות הכלים למעקב תוכלו להבין בדיוק איפה אתם יכולים לשפר ולהשקיע את המשאבים בדרך הנכונה לפרסום נרחב וליצירת לידים והכנסות.
פרסום ממומן בפייסבוק – איך עושים זאת בצורה נכונה?
אחד העניינים הכי חשובים בפרסום ממומן בפייסבוק הוא מציאת סוג המודעות המתאים לעסק שלכם – עוד על כך מייד. הרעיון הוא ליצור את המודעה שבאמצעותה הקהל יכיר אתכם בצורה טובה ובמהירות, וליצור בכמה רגעים האלו של ההיכרות הראשונית עניין ורצון להמשיך איתכם, בין שהם יבחרו רק לעקוב אחרי הפרופיל העסקי שלכם, להשאיר פרטים או לקנות מוצרים מהחנות שלכם. כמו כן, חשוב מאוד לבדוק את הביצועים של הקמפיין ולעשות את השינויים הנדרשים כדי לוודא שהכסף שהשקעתם בו לא מבוזבז על קהל לא רלוונטי או על מודעות שלא תופסות את תשומת הלב הרצויה.
סוגי מודעות בפייסבוק
לפני שאתם בוחרים את סוגי המודעות המתאימים לכם, כדאי שתכירו את כל האפשרויות הקיימות לפניכם:
- מודעת תמונה – סוג המודעות הבסיסי ביותר, המכיל תמונה אחת וקצת טקסט. אפשר להשתמש בה בכל מיני דרכים ובתוך סוגי מודעות שונים. מצוינת להצגה פשוטה ומהירה של מוצר או שירות שאתם מעוניינים למכור או כדי להכווין אנשים למקום אחר כמו דף נחיתה, מאמר באתר או קטלוג המוצרים
- מודעת וידאו – מודעת וידאו משתמשת בסרטון אחד כדי לעורר עניין בצופים. יש למודעות כאלו מעורבות גבוהה של הקהל, אבל הכנה של המודעה דורשת מכם משאבים רבים ליצירת הסרטון המושלם. מומלץ כמובן שהסרטון יהיה קצר וממוקד ככל האפשר, עם מסר ברור ואווירה המושכת את תשומת הלב של הצופה, ועסקים רבים נעזרים בשירות של צילום ועריכת וידאו כדי להפיק את המרב מהאפשרות הזאת
- מודעת קרוסלה – מודעות תמונות וסרטונים שהמשתמש יכול לדפדף ביניהם כרצונו. לכל תמונה וסרטון אפשר להוסיף כותרת, תיאור וקישור משלהם כדי ליצור הפניות רבות לאתר שלכם בפרסום אחד. מתאימות במיוחד כשיש לכם אוסף של מוצרים למכירה ורוצים לתת לכולם את הבמה
- מודעת קולקציה – מעין חלון ראווה של החנות שלכם, שבה המשתמש יכול לראות בבת אחת קולקציה שלמה של מוצרים ושירותים. מתאימות במיוחד לעסקים שיש להם מבחר רב להציע ללקוחות
- מודעת סטורי ומסנג’ר – מודעה המופיעה בפיד הסטורי של המשתמשים. המודעה יכולה להיות תמונה, סרטון או אפילו מודעת קרוסלה, ויכולה להופיע כשהמשתמשים צופים בסטורי של חברים בפייסבוק, במסנג’ר, בוואטסאפ או באינסטגרם. מודעות סטורי הן בדרך כלל קלילות יותר ודורשות תפיסת תשומת לב מיידית כיוון שהקהל יכול להחליק אותן מהר ולהמשיך הלאה. מודעת מסנג’ר מופיעה בשטח המיועד לפרסומות באפליקציה, ומגדיל את החשיפה שלכם לאנשים שלא כל כך נכנסים לפיד הרגיל של פייסבוק ומסתפקים בשיחות עם החברים
- מודעת מצגת – מודעה המכילה כמה תמונות ואפילו סרטון אחד, המוצגים כשקופיות זה אחר זה במודעה. הן ידידותיות למשתמשים עם חיבור אינטרנט שאינו יציב ומאפשרות לו להיחשף בקלות למותג שלכם. אל תשכחו להוסיף מוזיקת רקע שיש לכם זכויות אליה (או כזו שאינה דורשת זכויות וזמינה לשימוש הציבור)
- מודעת “חוויה מיידית” (instant experience) – לשעבר “מודעות קנבס”, אלו הן מודעות אינטראקטיביות המגיעות אל משתמשי מובייל בלבד, נטענות במהירות שיא, מאפשרות להם לדפדף בין תמונות ואפילו לעשות זום פנימה והחוצה וכמובן מפנות הלאה לקישור לבחירתכם. זהו אחלה כלי לפרסום אבל נחשב מתקדם יחסית, אז אם אתם בתחילת דרככם הפרסומית כדאי לבחור קודם באופציות הקודמות ברשימה
- מודעת לידים – מודעות המופיעות אצל משתמשי מובייל המאפשרות להם להירשם במהירות לניוזלטר שלכם או להשאיר פרטים לכל מטרה שהיא. מיועדת להקל את תהליך יצירת הקשר של הלקוחות איתכם ולאפשר לכם לחזור במהירות ללקוחות פוטנציאליים
- מודעה דינמית – מודעה הנכנסת לפעולה לאחר אינטראקציה ראשונית של הלקוח, למשל אם הוא נכנס לאתר ובחר מוצרים בעגלה אך לא סיים את הרכישה מסיבה כלשהי. המודעה מחזירה את המותג שלכם למסך ומזכירה לו שהוא לא סיים את האינטראקציה שלו איתכם, והיא גם מסוגלת להציג לו את הפריטים הנמצאים בעגלה כדי לעודד אותו להשלים את הרכישה
טיפים לפרסום בפייסבוק
לקראת סיום, הינה כמה טיפים שכדאי לכם ליישם כדי להפוך את הפרסום שלכם בפייסבוק להכי אפקטיבי שיש:
- הכנת פרופיל של הקהל שלכם – צרו את הפרופיל של הלקוח הפוטנציאלי או של האנשים שאתם רוצים שיהפכו לעוקבים קבועים שלכם, והגדירו את טווח הגילים הצפוי, המגדר שלהם, מקום המגורים ותחומי העניין שלהם. כך תוכלו למקד בצורה נכונה ואפקטיבית את המודעות שלכם לקהל הרלוונטי
- הכינו פרופיל של המותג שלכם – כמו שאתם צריכים לדעת מי הקהל הפוטנציאלי שלכם, אתם צריכים גם לדעת איזו תדמית אתם משדרים להם. הכנת הפרופיל הזה תעזור לכם להבין באיזו שפה אתם צריכים להשתמש, אילו אמצעים חזותיים במודעות ייצרו עניין בקהל ועוד
- שיפור וניטור של הקמפיין – עקבו באופן תדיר אחר הביצועים של הקמפיינים שלכם וערכו שינויים בהתאם, למשל שינוי הטירגוט או הצגה מחדש של מודעות לאנשים שכבר נחשפו למותג שלכם, החלפת התמונות ועוד. במנהל הקמפיינים של פייסבוק תוכלו להשתמש במגוון כלים כדי לנתח את הביצועים האלו ולדעת מה עובד ומה טעון שיפור
- תנו למקצוענים לנהל את העניינים – אם אתם מרגישים שכל העסק הזה קצת גדול עליכם, אתם יכולים להיעזר בשירותי ניהול סושיאל וקמפיינים מחברות מקצועיות
- נצלו את פייסבוק פיקסל – זהו תוסף שאתם מתקינים באתר שלכם, המאפשר לכם לעקוב בקלות אחר המרות מהמודעות שלכם ולשנות את הקמפיינים בהתאם לנתונים המתקבלים
סיכום
אם אתם מחפשים את הפלטפורמה הגדולה והמפותחת ביותר לפרסום ממומן, רוב הסיכויים שפייסבוק היא המקום בשבילכם. תוכן אורגני בפייסבוק כולל קטעי טקסט שיכולים להיות ארוכים, אבל בפרסומות העיקר הוא התוכן החזותי, וכאן נכנסת לתמונה הרוח היצירתית שבכם. עם זאת, אל תחששו לפנות לשירותי יצירת תוכן חזותי וניהול סושיאל מחברות מקצועיות – אנחנו בנואבו מדיה גרופ נשמח לעזור לכם ליצור קמפיינים מותאמים אישית שיחשפו אתכם לקהל ויעזרו לכם ליצור מוניטין ואמינות, לצד הגדלה בלידים ובמכירות שלכם באמצעות הפרסום הממוקד של פייסבוק.
ניהול עמודי סושיאלכתיבת תוכןקידום אורגני בגוגל