fbpx

קידום עסקים באינטרנט: איך לשווק באופן אפקטיבי?

מאת:

מיקאל זרח

האינטרנט הוא חלק מרכזי בהיבטים רבים בחיינו, והוא גם מוכיח את עצמו בתור המקום הטוב ביותר לעסקים להגיע לקהל היעד שלהם בכל תקציב העומד לרשותם. כל עסק המעוניין להגדיל את הרווחיות ולהכניס עוד עסקאות חייב לקדם אותו באינטרנט בצורה נכונה ולנצל כמו שצריך את התקציב שלו.

מהם היתרונות המרכזיים של שיווק באינטרנט?

לשיווק באינטרנט יש כמה יתרונות חשובים שכדאי מאוד שתנצלו:

  • אינטראקציה מיידית עם הקהל – בניגוד לשיטות פרסום מחוץ לאינטרנט כמו מודעות פיזיות או פרסומות בטלוויזיה או ברדיו, בשיווק באינטרנט אתם יכולים ליצור אינטראקציה עם הלקוחות באופן ישיר, לקרוא את מה שהם חושבים, לדבר איתם בגובה העיניים וליצור חיבור עמוק יותר למותג שלכם
  • התאמה לתקציב שלכם – השיווק באינטרנט יכול לעלות לכם כמה שאתם רוצים ויכולים להרשות לעצמכם. שיווק באינטרנט באופן חינמי כנראה יהיה הכי פחות אפקטיבי וייקח יחסית הרבה זמן, אבל עם הכלים והידע הנכונים אתם יכולים להשיג תוצאות נראות לעין בלי קשר לכמות הכסף שאתם משקיעים בתהליך
  • טרגוט מדויק – הקריטריונים השונים לפילוח הקהל שהרשתות השונות מציעות לעסקים מאפשרת להם להגיע בצורה מדויקת לאנשים שלדעתם הם הקהל הפוטנציאלי, במקום לקוות שהאנשים הנכונים יעברו ליד השלט שלהם
  • כפר גלובלי מסביב לשעון – עם שיווק באינטרנט אתם יכולים להגיע לאנשים בכל מקום בעולם ובכל שעה ביום, והפרסומים שלכם יגיעו לקהל גם כשאתם כבר לא על המחשב או בטלפון
  • שירות בנפח גדול – שיווק באינטרנט, ובאופן ספציפי בנייה של אתר אינטרנט נגיש ואינפורמטיבי, יעזור לכם להגיע במקביל לכמות גדולה של אנשים ולספק להם במקביל את כל השירותים שהם צריכים כמו מידע מעניין, גישה לחנות שלכם, תמיכה טכנית, שירות לקוחות ועוד

אפשרויות שיווק דיגיטלי שכל בעל עסק חייב להכיר

אז איך בעצם מנצלים את כוחו של האינטרנט כדי להגדיל חשיפה ומכירות? הינה כמה מהדרכים שבהן אתכם יכולים לשווק את העסק שלכם:

שיווק באמצעות וידאו

בגלל הנגישות של כל המידע בעולם בלחיצת כפתור, טווח הקשב והסבלנות של הצרכן הממוצע ירד. זה אומר שיכול להיות שהם לא רוצים ואפילו לא מוכנים לקרוא פוסטים ארוכים, וכאן נכנס לתמונה התוכן החזותי – סרטוני וידאו קצרים וממוקדים שיעבירו את המסר לגולש בצורה אינטראקטיבית ומעניינת. סרטוני וידאו הם גם קלים לשיתוף במגוון פלטפורמות ויכולים להפוך לוויראליים ברגע, ובאמצעותם הקהל רואה בעיניים את האנשים המפעילים את העסק ואת כל מה שאתם מחליטים לשתף איתם – מאחורי הקלעים של העסק שלכם, מדריכי שימוש במוצרים או בשירותים שלכם, סרטונים שהם נטו לבידור וערך מוסף ועוד.

שיווק באמצעות תוכן

למרות מה שאמרנו למעלה, עדיין חשוב להשקיע בכתיבת התוכן שאתם מגישים לקהל. שיווק באמצעות וידאו יכול להיות הפריצה שלכם לתודעה של הלקוחות, ולאחר מכן הם יבחרו לקרוא את התוכן שבאתר או בבלוג שלכם. התוכן צריך להיות כתוב בצורה ברורה ומובנת ולספק ערך מוסף לקורא, ובאמצעות שיווק נכון תוכלו גם לקרוא לפעולה בתוך הטקסט ולהפוך את הגולש שהגיע להחכים ללקוח של ממש.

שיווק באמצעות פרסום ממומן

פרסום ממומן הוא כלי חשוב בימינו, ואפילו שנדמה שהקהל לא ממש אוהב להגיב לפרסומים ממומנים, זה לא בדיוק נכון. פרסום ממומן באינטרנט הוא דרך יעילה להגדיל את הנראות של העסק באינטרנט ולהגיע לקהל יעד רחב בקלות יותר, למשל פרסום בטאבולה שיגיע לאתרי החדשות המרכזיים. כאשר אתם מפרסמים באינטרנט, אתם יכולים לבחור את קהל היעד לפי קריטריונים שונים כמו מקום מגורים, גיל, תחומי עניין ועוד מגוון אפשרויות שהמערכות נותנות לכם. זה מאפשר לכם להבטיח שהפרסומות יוצגו רק לאנשים שסביר להניח שיתעניינו במוצרים ובשירותים שלכם, וככה להגדיל את הסיכוי שבסופו של יום תהיה גם מכירה. הפרסום הממומן קיים בכל הפלטפורמות כמעט, ככה שהאפשרויות שלכם רבות ומגוונות.

שיווק באמצעות SEO

אתר האינטרנט שלכם נסרק באופן קבוע על ידי מנועי החיפוש השונים. אופטימיזציה למנועי חיפוש תעזור לכם להתברג על ביטויים רלוונטיים לעסק שלכם או למוצרים או שירותים ספציפיים, וזה יהפוך אתכם לעסק הראשון שלקוחות ירצו לפנות אליו כשהם מחפשים משהו. ככל שהאתר שלכם ותיק יותר, בעל תוכן איכותי ומסודר היטב ו”מסמן וי” על כל הבדיקות האוטומטיות של מנוע החיפוש, הוא ידרג אתכם גבוה יותר ותופיעו בראש רשימת התוצאות או קרוב לשם. אם אתם לא בטוחים איך לעשות קידום אורגני בגוגל, יש מגוון חברות מקצועיות שיודעות בדיוק איך לעשות אופטימיזציה בשבילכם.

שיווק בגוגל

שיווק בגוגל הוא דרך מצוינת להופיע בראש תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם. הקהל שמגיע מגוגל בדרך כלל מאוד פרואקטיבי והרבה פעמים הרבה יותר בשל לעסקה, ולכן אתם צריכים לבסס את עצמכם כבעלי סמכות בתחום הפעילות שלכם. אתם יכולים להשתמש בפרסום ממומן בגוגל וגם בשיטות האורגניות לקדם את עצמכם כדי ליהנות משני העולמות.

שיווק בפייסבוק

פייסבוק היא רשת חברתית חזקה מאוד בישראל, ועסקים שאין להם פרופיל עסקי בפייסבוק מפסידים פוטנציאל גדול לאינטראקציה עם הקהל ולחשיפת המותג. הפרסום בפייסבוק יעיל מאוד, ואפשר להגיע לקהל רחב בזמן קצר באמצעות אסטרטגיה נכונה וקריאייטיב מדויק. 

שיווק ברשתות חברתיות נוספות

יש עוד המון רשתות חברתיות שאתם יכולים להשתמש בהן לשיווק בצורות שונות, למשל קידום ממומן בלינקדאין ובניית פרופיל מעניין ומקצועי, פרסום ממומן באינסטגרם, טיקטוק ועוד. זה תלוי בעיקר בקהל היעד שלכם – אם אתם רוצים לפנות לעסקים וחברות כדאי מאוד שתתחילו לתחזק פרופיל בלינקדאין, ואם סרטונים ותמונות הם הדרך הכי טובה להציג אתכם ואת המוצרים או השירותים שלכם, פלטפורמות המקדמות תוכן חזותי הן בדיוק המקום בשבילכם.

משפיעני רשת ושיתופי פעולה

אין שום סיבה שלא תיעזרו באנשים ובעסקים אחרים שכבר בנו לעצמם קהילה פעילה. משפיעני רשת יכולים להמליץ עליכם לקהל העוקבים שלהם ולעודד אותם להתעניין בכם ולבקר באתר או בפרופילים שלכם, ולהגדיל את החשיפה של המותג שלכם. אתם יכולים גם לשתף פעולה עם עסקים משיקים או דומים (ולפעמים גם מתחרים) כדי ליצור היכרות הדדית של הקהלים השונים עם כל מותג. שיתוף פעולה כזה יכול להועיל מאוד לשני הצדדים, ואתם לא צריכים להתאמץ כמעט בכלל כדי להגיע במהירות לקהל חדש שיתעניין בכם. לצד כל אלו תוכלו לתת קופוני הנחה, מבצעים לנרשמים לניוזלטר ועוד הטבות שיובילו לעוד פעולות ורכישות.

7 טיפים מנצחים לשיווק וקידום העסק שלך באינטרנט

  • הקמת אתר אינטרנט מקצועי – אתר האינטרנט של העסק הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם, ודרך מצוינת להציג את העסק לעולם ולהגיע לקהל יעד רחב יותר. אתר אינטרנט בנוי היטב יעזור לכם למכור מוצרים או שירותים, ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולבנות מוניטין. חשוב מאוד לשים לב שמי שבונה איתכם את האתר הוא איש מקצועי איכותי המתאים את העיצוב למותג שלכם ולא משתמש בתבנית קבועה כמו ששכיח לראות היום באינטרנט. המותג שלכם צריך להיות ייחודי כדי ליצור עניין מיידי בקהל
  • ניהול ותפעול של בלוג עדכני ומעניין – בלוג שיש בו הרבה תוכן שמתפרסם בפרקי זמן קבועים יכניס לכם תנועה יפה לאתר ויעזור לכם לעשות אופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש
  • סרטוני יוטיוב ותוכן חזותי – תוכן חזותי הוא כלי חזק מאוד בימינו, ואתם צריכים להשקיע בסרטונים באיכות גבוהה גם מבחינת מראה וגם מבחינת תוכן. הסרטונים צריכים להכיל מידע חשוב אבל לא להעמיס על הקהל, ולהיות קצרים מספיק כדי להעביר את המסר ולא למרוח את הצופים. העלאת הסרטונים שלכם ליוטיוב תאפשר לכם להגיע לעוד פלח אוכלוסייה שיכול להיות רלוונטי אליכם, ותוכלו לבסס את עצמכם כמומחים בתחום הפעילות שלכם
  • ניהול עמוד עסקי בפייסבוק – הרבה אנשים מחפשים עסקים שונים בפייסבוק כדי לראות מה הם מפרסמים שם ואיזה עוד מידע הם יוכלו לקבל עליהם. ניהול עמודי סושיאל ושל עמוד עסקי בפייסבוק בפרט יעזור לכם לפרסם בקלות בפלטפורמה בצורה אורגנית או ממומנת, וגם אפיק ישיר לאינטראקציה עם הקהל ליצירת עניין
  • אימייל מרקטינג ויצירת קשר ישיר עם לקוחות – אנשים לא נרשמים לניוזלטר שלכם סתם, ואחרי שהם מקבלים את הקוד הראשוני למימוש באתר הם רוצים לקבל גם באפיק הזה ערך. אימייל מרקטינג הוא הדרך שלכם לעדכן את הקהל באופן קבוע במוצרים חדשים, במידע מעניין, במבצעים בלעדיים ובעוד פרטים שישכנעו אותו לחזור לאתר שלכם ולעשות פעולות רצויות
  • השתתפות בפודקאסטים – בשנים האחרונות הפך הפודקאסט לטרנד מגניב – כל אחד יכול לקחת מיקרופון, לשבת בחדר שקט ולהתחיל לדבר. יש לשוק ההסכתים קהל מאזינים גדול מאוד, ואם תשתתפו בפודקאסטים מוכרים בתחומים הרלוונטיים אליכם, תוכלו להגיע בקלות לעוד קהילה שכבר נבנתה, לעניין אותם במוצרים או בשירותים שלכם ולבסס את המקצועיות שלכם בתחום
  • חשבון Google My Business לניהול נוכחות בגוגל – זהו חשבון שאתם צריכים כדי שהעסק שלכם יופיע עם הפרטים המלאים בגוגל (כולל גוגל מפות). שם אתם והקהל תוכלו לשתף תמונות ומידע חשוב על שעות הפעילות, להפנות את המחפשים בגוגל היישר לאתר שלכם וגם לבקש מהקהל לכתוב עליכם ביקורות כדי להגדיל את החשיפה

קידום עסקים באינטרנט: אז איך מתחילים?

אפשר להתחיל את הקידום שלכם באינטרנט בצעדים קטנים. כדאי להתחיל עם תכנון של אסטרטגיית השיווק שלכם ובניית לוח זמנים שבו תקבעו איזה תוכן לפרסם ומתי. התחילו בקביעת כמה משימות קטנות יותר כדי שתוכלו לסיים אותן במהירות ובהצלחה ולהרגיש שאתם מתקדמים לאנשהו. בכל יום אפשר לשפר את הנוכחות שלכם באינטרנט אפילו בקצת, גם אם זה אומר שמה שאתם עושים היום זה רק להחליף את התמונה בכל הפרופילים לתמונה באיכות גבוהה או לשנות את הטקסט בחלק על אודות העסק.

אם אתם עדיין חושבים שאתם לא מספיק מומחים בתחום או שאתם יודעים שאתם צריכים עזרה מהמקצוענים, אנחנו בנואבו מדיה גרופ נשמח לעזור לכם לבנות אתר מקצועי שמייצג כמו שצריך את העסק שלכם, ולקדם אתכם בכל הפלטפורמות הרלוונטיות באינטרנט עם תוכן איכותי ואופטימיזציה.

סיכום

קידום עסקים באינטרנט הוא תהליך מתמשך, אך הוא שווה את המאמץ. קידום של העסק שלכם באינטרנט עוזר לכם להגדיל את הסיכויים להצליח ולהביא לקוחות חדשים לעסק שלכם. אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים או יכולים לשווק את עצמכם באינטרנט כמו שצריך, אנחנו בנואבו מדיה גרופ נשמח לעמוד לשירותכם וללוות אתכם לאורך כל הדרך כדי לקדם את העסק שלכם לשלב הבא.

מחפשים חברת קידום באינטרנט?
תשאירו פרטים:

אולי יעניין אותך?

אנחנו - נואבו מדיה גרופ

השותף שלך לצמיחת העסק בשיווק, פרסום, מיתוג ואסטרטגיה.

מענה מקיף בשביל העסק שלך!

תוכלו ליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים בטופס ונחזור אליכם במהירות!

כתובת: ז'בוטינסקי 7 רמת גן, שעות פעילות: 08:00-19:00