fbpx

איך כותבים תכנית אסטרטגית?

מאת:

מיקאל זרח

כתיבת תכנית אסטרטגית היא תהליך מרכזי בפיתוח מהלכים של ארגון. בשביל להצליח בתהליך, ניתן לעקוב אחר השלבים הבאים:

ניתוח שוק:

נבחן את המצב הנוכחי של הארגון באמצעות ניתוח של המידע הפנימי והחיצוני הקיים.

נבחן את נקודות החוזק והחולשה של הארגון, תחומי התחרות, הטרנדים המשפיעים ושאר הרכיבים המרכזיים.

יש לבחון את המגבלות הפנימיות והחיצוניות שעשויות להשפיע על התהליך האסטרטגי, שכן הן יכולות לשנות את תמונת המצב וקבלת ההחלטות שלנו באופן משמעותי ולעזור לנו לקחת סיכונים הרבה יותר מחושבים.

הגדרת המטרות והיעדים:

נגדיר בצורה ברורה את החזון הארגוני – איך אנחנו רוצים לראות את הארגון בעתיד ואיך זה מתקשר לערכים והדרך שלנו.

מהי התכלית המרכזית של העסק. נקבע מטרות ויעדים מדויקים בהתאם לחזון והמשימה, באופן שיאפשר למדוד את ההצלחה והתקדמות הארגון באופן עקבי ולתת לנו תמונת מצב שמראה לנו את ציר הזמן וקצב ההתקדמות לאורך הדרך.

על היעדים להיות כמה שיותר מדידים כך ניתן לבחון את התקדמות התכנית באופן ספציפי.

קביעת אסטרטגיות שיווק

פיתוח מוצרים: קבעו את האסטרטגיה לפיתוח ושדרוג המוצרים או השירותים שלכם. צריך להתייחס לפיתוח מוצרים חדשים, שדרוג תכונות, שיווק במגוון פלטפורמות ועוד פרמטרים משמעותיים שחייבים להיות כלולים באסטרטגיה.

 

איך להגיע לשווקים: קבעו את אסטרטגיית ההפצה והשיווק של המוצרים או השירותים של הארגון.

תכללו בפנים את ניהול הצוות המכירות, החלטה על פלטפורמות  השיווק, שיווק בשותפויות ופיתוח לקוחות אסטרטגיים שיכולים לעזור בתהליך.

תכנון שיווקי: קבעו את התכנית הכללית לקידום המוצרים או השירותים של הארגון, כולל קידום באמצעות פרסום, יחסי ציבור, שיווק דיגיטלי, אירועים ועוד.

ניתוח תקציבי:

תכנון התקציב והמשאבים: ניתוח והקצאת המשאבים הנדרשים ליישום התכנית האסטרטגית, כמו תקציב מכירות, תקציב פרסום, תקציב שיווק דיגיטלי ועוד. 

 

הערכה תקציבית: כתבו את התחזיות הכלכליות והפיננסיות של התכנית האסטרטגית, כולל צפי הכנסות, רווחיות, תזרים מזומנים ומדדי תפוקה לאורך התהליך.

ערכים ומערכת יחסים:

ערכי המותג: הגדירו את הערכים והאידיאולוגיה המסבירים את המוצרים והשירותים של הארגון בצורה הכי ייחודית והכי מובנת.בסוף הערכים הם אבני הדרך שיגרמו ללקוחות לזהות את הייחודיות של הארגון וחשוב לשים על זה דגש.

מערכת יחסים: תיאור של המערכת הארגונית והשוק השיווקי שתאפשר לך ליישם ולנהל את התכנית האסטרטגית במערכתיות ובצורה אפקטיבית.

מדידת תוצאות

ניתוח ביצועים: קבעו את מדדי הביצועים והערכה של התוצאות ביחס למטרות והיעדים שנקבעו. התייחס לנתונים כמו מכירות, תחזיות שוק, נתח שוק, נתח לקוחות ועוד.

 

ניתוח נתונים: אספו נתונים ומידע כדי לנתח את התוצאות ולבחון את היעילות והיכולת האסטרטגית של התכנית. זה יכול לכלול ניתוח נתונים מול תחרות, מחקר שוק, ניתוח טיב המותג ועוד אפשרויות שונות ומגוונות שניתן להשיג באמצעות מחקר נתונים מעמיק ואיכותי.

לסיכום

כתיבת תכנית אסטרטגית היא תהליך מרכזי וחשוב להצלחת העסק. התכנית האסטרטגית מהווה מסמך מוקפד שמסייע לארגון להבין את המצב הנוכחי שלו, להגדיר את המטרות והיעדים שהוא רוצה להשיג, ולקבוע את האסטרטגיה הטובה ביותר להגעתו למטרות,

לפני שיוצאים למהלכים שיווקים כאלה או אחרים או רוצים לצאת לשוק עם מוצרים ורעיונות חדשים, חשוב מאוד קודם למפות את המצב עם תכנית אסטרטגית שיווקית מדויקת וכך לחסוך המון זמן וכסף יקר בהמשך שיכול ללכת לאבדון.

אם אתם רוצים לדעת שהתכנית האסטרטגית השיווקית שלכם מדויקת ואתם עושים את ההחלטות הטובות ביותר בהתאם למצב הנתון בשוק בו אתם פועלים היום,

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולהנות ממגוון השירותים שלנו,

נואבו מדיה גרופ – NUEVO MEDIA GEOUP 

רוצים עזרה בכתיבת התכנית האסטרטגית?
תשאירו פרטים:

אולי יעניין אותך?

אנחנו - נואבו מדיה גרופ

השותף שלך לצמיחת העסק בשיווק, פרסום, מיתוג ואסטרטגיה.

מענה מקיף בשביל העסק שלך!

תוכלו ליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים בטופס ונחזור אליכם במהירות!

כתובת: ז'בוטינסקי 7 רמת גן, שעות פעילות: 08:00-19:00