fbpx

קידום ביוטיוב – איך עושים את זה נכון?

פייסבוק? אינסטגרם? טיקטוק או אולי דווקא טוויטר? כל אפשרויות הקידום האלו הן אפשרויות מצוינות, אבל האמת היא שבעידן שלנו ממש לא כדאי לוותר על היתרונות הרבים של קידום ביוטיוב, אחת הפלטפורמות המובילות ביותר בעולם שמושכת אליה מיליוני משתמשים מדי יום מכל רחבי הגלובוס. אם גם אתם מעוניינים לנצל את כל היתרונות האלה או לחלופין כבר מקדמים ביוטיוב ולא רואים את התוצאות שאתם שואפים אליהן, כאן תמצאו את המדריך המלא שיסביר לכם איך עושים את זה נכון. רגע לפני שנדבר על הצעדים החשובים לקידום יעיל וטוב ביוטיוב, בואו נדבר בהרחבה על היתרונות הרבים של קידום ביוטיוב ואם הוא עדיף על פלטפורמות אחרות.

היתרונות של יוטיוב ככלי לשיווק העסק שלכם

אז למה בעצם יוטיוב הוא פלטפורמה כל כך מומלצת לקידום? הינה כמה יתרונות מרכזיים שחשוב להכיר:

  • · פנייה לקהל יעד רחב: בניגוד לפלטפורמות אחרות שבהן אפשר להגיע לרוב לקהל יעד ספציפי מכוון מראש (למשל בוגרים בפייסבוק, צעירים בטיקטוק או הייטקיסטים בלינקדין), יוטיוב פונה לקהל יעד רחב הרבה יותר ואפשר לראות בה משתמשים מכל הרבדים שצופים בסרטונים ומאזינים דרכה למוזיקה.
  • · לסרטונים יש חיים ארוכים יותר: בניגוד לתכנים כמו תמונות או טקסטים, סרטונים הם מוצרים שמחזיקים הרבה יותר זמן. בפעם הבאה שאתם ביוטיוב, שימו לב שהאלגוריתם מציע לכם סרטונים על פי דפוסי הצפייה שלכם שחלקם ישנים מאד.
  • · הטמעה של הסרטונים מחוץ ליוטיוב: את הסרטונים מערוץ היוטיוב אפשר להטמיע בקלות גם באתרים חיצוניים ואפילו לקדם אותם ברשתות חברתיות אחרות.
  • · מיתוג הערוץ: את הערוץ שלנו ביוטיוב אפשר למתג בקלות ובדרכים רבות כמו יצירת פלייליסטים, הצגת סרטון פתיחה, קישור לערוצים אחרים ואפילו הקמת קמפיין לגיוס תרומות מהצופים בתמורה לחשיפה בלעדית לסרטונים מסוימים שתבחרו.
  • · בניית קהילה: הקהילות ביוטיוב הן קהילות חזקות של צופים נאמנים. בעזרת תכנים טובים על בסיס קבוע אפשר לייצר קהילה חזקה סביב המותג שלנו וכשזה עובד, זוהי דרך מנצחת לקידום.
  • · קידום ממומן: הקידום הממומן ביוטיוב הוא פשוט ויעיל ונעשה דרך מערכת הפרסום של גוגל כשאפשרויות הקידום השונות הן רבות.

יוטיוב לעומת רשתות אחרות – מה עדיף?

אם להגיד את האמת – אי אפשר לענות על השאלה הזאת, הרי מדובר בפלטפורמות שונות שלהן בדרך כלל ייעוד שונה. בעולם אידיאלי כל עסק, אדם ומותג היו מפרסמים בכל פלטפורמה אפשרית וככה משיגים מקסימום חשיפה ופרסום. במציאות, לרובינו אין את התקציב לזה ולכן חשוב מאוד להכיר את היתרונות של יוטיוב לעומת רשתות אחרות.

בראש ובראשונה, הסרטונים ביוטיוב מאונדקסים בכל מנועי החיפוש ובפרט בגוגל. נוסף לכך אפשר לבצע בהם אופטימיזציה מרבית כדי לקדם אותם לראש תוצאות החיפוש (הן ביוטיוב והן בגוגל), וכאמור אפשר גם להטמיע אותם באתרים חיצוניים וברשתות חברתיות. לצד כל אלו צריך לזכור שבתנאים מסוימים אפשר להרוויח כסף מצפיות ביוטיוב וזהו בהחלט בונוס נחמד. לכן, אם יש אפשרות לייצר הפקת וידאו מקצועית ואם לעסק או לאדם כלשהו יש פוטנציאל ליצירת תכנים איכותיים, אין ספק שקידום דרך יוטיוב הוא עדיף.

אז איך עושים קידום ביוטיוב?

אם ככה, איך עושים קידום טוב ביוטיוב, כזה שעובד ומביא תוצאות בשטח? כדי להשיג מטרה זו יש כמה צעדים חשובים:

שימוש במילות מפתח

שימוש במילות מפתח הוא דבר קריטי וחשוב ביותר לקידום יעיל ביוטיוב. חשוב מאוד לכלול בכל סרטון מילים וביטויים המתארים בצורה טובה את התוכן שלו. כשעושים זאת, יש להביא בחשבון גם את הקהל ואת השפה המתאימים. חשוב מאוד לבחור בשילובים של מילות מפתח רחבות וכלליות לצד מילים ספציפיות. כמו כן רצוי בהחלט לשלב מילות שהן שילוב בין יחיד ורבים. מנגד, חשוב מאוד להימנע משימוש במילות מפתח לא רלוונטיות או ספאם, דברים שיכולים לפגוע בנראות של הסרטון.

שימוש בתגיות

כשאנחנו מעלים סרטון ליוטיוב אנחנו צריכים לבחור בשבילו שם ותיאור. חשוב מאוד לשלב את מילות המפתח בשני המקומות האלו, לא רק בשביל הדירוגים, אלא גם על מנת לגרום לצופים שלנו לצפות בסרטון עד הסוף. שימו לב שבתיאור אפשר להוסיף גם קישור לאתר חיצוני וכדאי למקם אותו בשורה הראשונה כדי לנתב את הצופים לאתר שלנו. נוסף לאלה, אפשר להוסיף לכל סרטון תגיות שונות המיועדות לגרסאות נדירות יותר של מילות מפתח שאנשים עשויים להשתמש בהן בטעות. בדיוק בגלל זה חשוב להשתמש בתגיות באופן אסטרטגי ולא סתם כרשימת מכולת. באופן דומה אגב, חשוב לבחור את התמונה המקדימה לסרטון שהיא האטרקטיבית והמסקרנת ביותר ולא להסתפק בתמונת ברירת המחדל שיוטיוב שואבת באקראי מאחד הפריימים בסרטון.

הוספת קישורים בתיאור הסרטון

כאמור, בכל פעם שמעלים סרטון ליוטיוב, יש אפשרות להעלות תיאור שלו. בראש ובראשונה חשוב לזכור לעשות את זה תמיד ולא לוותר על זה. מעבר לכך, וכמו שאמרנו קודם לכן, זוהי ההזדמנות שלכם לנתב את הגולשים לאתר שלכם או לכל קישור חיצוני רלוונטי. מומלץ למקם את הקישור בראש התיאור ורצוי שלא יהיה הרבה מלל לפניו, במקסימום כמה מילים. באופן כללי חשוב להיות תמציתי בתיאור ולזכור שאנשים מגיעים ליוטיוב לא כדי להתאמץ ולקרוא, אלא כדי לקבל תוכן וידאו איכותי בכפית.

הוספת כתוביות

כאן מדובר בשלב חשוב שהוא מעט מעייף וקשה לביצוע, אבל מומלץ מאוד שלא לוותר עליו. אם יש לכם דרך להוסיף כתוביות באופן אוטומטי, מה טוב. אם לא, אפשר להוסיף כתוביות גם דרך הכלים שיוטיוב מציעה. אם אין לכם הידע הטכני המקצועי שיאפשר לכם לעשות זאת בעצמכם, מומלץ להיעזר בחברת צילום ועריכת וידאו שתסייע בזה ותעזור לכם לייצר סרטונים איכותיים ליוטיוב. מעבר לכך הכתוביות יאפשרו גם לכבדי שמיעה ליהנות מהתכנים שלכם, וגם למי שמעדיף לראות את הסרטון בלי סאונד. הצעד הזה שקול פחות או יותר ליצירת תוכן כתוב ויעזור לסרטון שלכם להופיע ביותר תוצאות חיפוש.

מביאים בחשבון את אורך הסרטון

אורך הסרטון הוא בהחלט פקטור רציני כשמדברים על קידום ביוטיוב. נכון שזוהי פלטפורמה המתאימה גם לתכני וידאו ארוכים יחסית, אבל בשביל קידום איכותי חשוב מאוד שנעלה לא מעט סרטונים באורך קצר יחסית, מה שיעלה את החשיפה שלהם ויגדיל את הסיכויים שהצופים שלנו יישארו לצפות בסרטון עד הסוף. זה לא אומר שאתם לא יכולים להעלות תכנים ארוכים יותר מפעם לפעם, אבל בשביל קידום איכותי חשוב גם להעלות על בסיס קבוע סרטונים קצרים ותמציתיים. באופן כללי חשוב לדעת שכדי להצליח בקידום ביוטיוב, צריך להעלות תכנים על

בסיס קבוע. נוסף לאלה, חשוב להבין מהם סרטונים טובים שקל לקדם וכאן תוכלו למצוא 3 טיפים לצילום וידאו איכותי שיעזרו לכם לוודא שהסרטונים שאתם מעלים מאפשרים לכם לקדם את עצמכם בצורה טובה.

הפצת הסרטון במדיה החברתית ובאתרים אחרים

כאמור, אחת הטקטיקות הנהדרות של קידום ביוטיוב היא קידום של התוכן בפלטפורמות ובאתרים אחרים, מה שיאפשר לנו בעצם לשפר את מדדי הצפייה. חשוב מאוד לעשות את זה באתרים שרלוונטיים לתוכן של הסרטון (מה שישפר את החיפוש ואת מדדי ה-SEO) ואפשר גם לעשות את זה בפורומים מפעם לפעם, כל עוד אנחנו לא חורגים ועוברים את גבולות הספאם. איך עושים את זה? האמת היא שזה פשוט מאוד וכל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור השיתוף בתחתית הסרטון, להעתיק את הקוד ולהדביק אותו בעמודים הרלוונטיים, בין אם זה עמוד הפייסבוק או האינסטגרם שלנו ובין אם מדובר באתר שלנו. אגב, סרטונים שאתם משתפים בתור פוסט ברשתות החברתיות ניתן גם לקדם בממשק שלהן.

שיתופי פעולה

עוד אפיק קידום שכדאי מאוד להשקיע בו הוא שיתופי פעולה ביוטיוב. צריך לחפש יוצרי תוכן אחרים המייצרים תוכן דומה או משיק לשלכם, מה שאומר שיש סיכוי לא רע שקהל היעד שלכם עשוי להיות דומה. שווה לפנות אל היוצרים האלו וליזום שיתופי פעולה מסוגים שונים כמו הצגת סרטונים אחד של השני בערוצים של כל אחד, יצירת סרטונים משותף או קמפיין משותף במדיות אחרות. אחרי שתסכמו על כל הפרטים ותצרו את התוכן הרלוונטי, מגיע הרגע לשתף את התוכן ואם עושים את זה כמו שצריך, אפשר לראות בהתאמה עלייה בכמות הצפיות ואפילו גדילה של כמות העוקבים בערוץ. באופן כללי חשוב לדעת כי שיווק באמצעות תוכן של שיתופי מעולה הוא מצב של Win-Win ובהחלט משהו ששווה לעשות.

לסיכום

אם אתם עדיין לא מנצלים את הכוח העצום של יוטיוב, לא ברור למה אתם מחכים. הפלטפורמה הזאת תאפשר לכם להגיע לקהלים חדשים, ליצור קהילה סביב המותג שלכם ולתת ערך מוסף חשוב מאוד לצופים שלכם. לא בטוחים איך עושים את זה נכון? צריכים את העזרה של המומחים? זה הזמן ליצור קשר עם הצוות של NUEVO Media Group שישמחו לתת לכם את כל הכלים להצלחה בליווי צמוד בתהליך קידום ביוטיוב ובאפיקים אחרים.

רוצים ניהול עמוד אינסטגרם מקצועי?
תשאירו פרטים:

אנחנו - נואבו מדיה גרופ

השותף שלך לצמיחת העסק בשיווק, פרסום, מיתוג ואסטרטגיה.

מענה מקיף בשביל העסק שלך!

תוכלו ליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים בטופס ונחזור אליכם במהירות!

כתובת: ז'בוטינסקי 7 רמת גן, שעות פעילות: 08:00-19:00