fbpx

קידום ממומן בלינקדין – המדריך שעובד

אם יש לכם עסק, ולא משנה באיזה תחום, ודאי גם אתם מתמודדים עם האתגר של גיוס עובדים. אחת הפלטפורמות המעניינות ביותר בשנים האחרונות בתחום גיוס העובדים היא הרשת החברתית לינקדין ונראה שהרבה עסקים מתחילים לגלות את הפוטנציאל הרב הטמון בקידום ממומן שם. אם עדיין לא יצא לשמוע על האפשרות, הינה המדריך השלם ובו כל מה שרציתם לדעת בנושא.

מידע כללי על הפלטפורמה לקידום ממומן בלינקדין

הפלטפורמה של לינקדין לקידום ממומן היא כלי רב עוצמה לעסקים המחפשים מעורבות מקצועית ממוקדת. עם אפשרויות נרחבות לפילוח קהלים, אפשר להתאים קמפיינים על סמך כותרות חיפוש העבודה הנפוצות, תעשיות ועוד. תוכן ממומן משתלב בצורה חלקה בפיד של כל משתמש בתפוצה ובמעורבות טובים בהחלט. InMail ממומן מאפשר להעביר הודעות מותאמות אישית ישירות לתיבות הדואר הנכנס של המשתמשים. כלי הניתוח של הפלטפורמה מציעים תובנות מפורטות לגבי ביצועי הקמפיינים ועוזרים לעסקים למדוד הצלחה ולייעל אסטרטגיות שיווק. קידום בלינקדין הוא אידיאלי לשיווק B2B, לשירותים מקצועיים ולתוכן ממוקד קריירה. פלטפורמת הקידום הממומן המעולה מאפשרת יצירת מודעות למותג, יצירת לידים ויצירת קשרים חזקים בתוך הקהילה המקצועית. מיצובה הייחודי כפלטפורמה חברתית מכוונת עסקים הופכת אותה לבחירה מצוינת לחברות המעוניינות להגיע לקהל עובדים מסוים.

האם קידום ממומן בלינקדין מתאים גם לכם?

ההחלטה אם קידום ממומן בלינקדין מתאים לכם או לא תלויה ביעדים העסקיים, בקהל היעד ובאופי המוצרים או השירותים שאתם מציעים. הקידום הממומן של לינקדין יעיל בעיקר לעסקים שנותנים שירותים לעסקים אחרים (מה שנקרא גם B2B), לנותני שירותים מקצועיים ולאלו המעוניינים להגיע אל קהל ממוקד קריירה. אם בתור עסק, קהל היעד שלכם מורכב מאנשי מקצוע, מקבלי החלטות או אנשים בתעשיות ספציפיות, לינקדין מציעה אפשרויות מיקוד מדויקות המבוססות על טייטלים של תפקידים, גודל חברה ועוד. נוסף על כך, לינקדין היא פלטפורמה חשובה לבניית סמכות מותג, ליצירת לידים ולטיפוח קשרים בין עסקים. אם תוכן כמו מאמרים על מנהיגות מחשבתית, תובנות בענף או מידע ממוקד קריירה מתיישב עם האסטרטגיה השיווקית שלכם, קידום ממומן יכול לשפר את הנראות בתוך הקהילה המקצועית.

עם זאת, אם קהל היעד העיקרי שלכם ממוקד יותר בצרכן והתוכן שלכם מתאים יותר לפלטפורמות המציעות טווח דמוגרפי רחב יותר, שווה לחקור אפשרויות אחרות לפרסום במדיה חברתית קודם לכן. הגדירו במדויק את יעדי השיווק שלכם, את קהל היעד ואת סוג התוכן שברצונכם לקדם, כדי לנסות ולהבין אם הקידום הממומן של לינקדין תואם את האסטרטגיה הכללית ואת היעדים העסקיים של החברה.

אילו סוגי מודעות קיימים בלינקדין?

כשמדברים על פרסום בלינקדין, מתכוונים לאחת מארבע האפשרויות הבאות של מודעות:

טקסט

מודעות טקסט אלו הן המודעות הפשוטות ביותר – מודעות טקסט המופיעות בצד הפיד. אלו הן מודעות יחסית נסתרות ופחות בולטות לעין ולכן הן לרוב הכי פחות אפקטיביות. עם זאת יש מקרים שבהם הן יתאימו.

תוכן

במודעות התוכן אנו יכולים לפרסם תוכן מסוים, בין אם נבחר במסר שיווקי או דווקא בקטע מידע שנותן ערך מוסף לנמען. במודעות האלו בדרך כלל אפשר לראות הפניה לדף נחיתה בתוך לינקדין עצמה או דף נחיתה חיצוני.

וידאו

עוד אפשרות לקידום בלינקדין היא קטעי וידאו. ניתן לקדם קטעי וידאו שקיימים אצלנו בפרופיל ולעיתים יש גם אפשרות לקדם וידאו ממקור חיצוני. לקידום וידאו יש ערך עצום, אף שמדובר בפלטפורמה שבה הדגש העיקרי הוא דווקא במלל. וידאו תופס את העין ומאפשר להעביר מסרים ברורים וחדים במהירות ובטוויסט המושך את תשומת הלב (סרטונים מצחיקים, מרגשים וכו׳). אחד מסוגי המודעות היעילים ביותר בלינקדין.

לידים

אלה הן המודעות הנפוצות והמוכרות ביותר, שאנחנו מכירים גם מרשתות חברתיות אחרות. כאן בעצם ניצור מודעה ממומנת וכאשר לוחצים עליה נפתח טופס להשארת ליד. האפשרויות כאן הן השארת ליד פנימי במערכת של לינקדין או השארת ליד בעמוד חיצוני באינטרנט.

איך מטרגטים קהלים?

בלינקדין אופן הטרגוט הוא דומה במידה רבה לטרגוט ברשתות חברתיות אחרות, אך כולל גם פרמטרים שונים שייחודיים לפלטפורמה. כך למשל, ממש כמו בפייסבוק ורשתות אחרות, תוכלו לפלח את קהל היעד לפי מגדר, לפי מיקום גיאוגרפי ופי תחומי עניין כלליים (אגב, כמו בפייסבוק אפשר גם ליצור קהל Lookalike).

לצד אלה, אפשר לטרגט לפי פרמטרים ייחודיים, למשל לפי הכישורים הנדרשים למשרה, לפי חברות בקבוצות מקצועיות בפלטפורמה ולפי העדפות החיפוש של המשתמשים. נוסף לכך, אפשר לטרגט גם לפי תעשיות שונות בעולם העבודה, הגודל של חברות ואפילו שמות ספציפיים של חברות. כך למשל נוכל לטרגט את המודעות שלנו לבעלי ידע מקצועי בתכנות בשפות שונות שעבדו בעבר בגוגל.

היתרונות בשימוש בפלטפורמה

לקידום בלינקדין יש כמה יתרונות בעולם העסקי. ראשית, הוא מספק גישה לקהל מקצועי ממוקד ואידיאלי לשיווק B2B של שירותים מקצועיים. התוכן הממומן בלינקדין משתלב בצורה חלקה בעדכוני המשתמשים ואחוזי ההקלקות הם גבוהים בהשוואה לרשתות אחרות. בזכות האופי הייחודי של לינקדין, הקידום הממומן שם הוא כמעט שווה לקידום אורגני. יצירת תוכן בפלטפורמה היא חלק בלתי נפרד מתהליכי מיתוג באינטרנט של חברות ועסקים. נראות טובה בפלטפורמה יוצרת עניין ועוזרת לחברות לגייס עובדים, ליצור קשרים עסקיים ולגייס משקיעים. העלויות הן טובות יחסית בגלל אחוז ההמרה הגבוה ובסך הכול – אלו שהפרסום בלינקדין מתאים להם מפיקים ממנו הרבה מאוד תועלת.

יתר על כן, חשוב להכיר את אחד הכלים המעניינים שהתווספו בשנים האחרונות של הודעות פרטיות ממומנות. בעצם אפשר לפנות באופן אישי למשתמשים לפי הטרגוט שלנו בהודעה ממומנת. אם יודעים איך לעשות את זה נכון, מטרגטים טוב ומבינים איך לייצר מסר אישי, אפשר לתת תחושה אמיתית של הודעה אישית שלא הגיעה ממקור ממומן.

איך מודדים הצלחה בקמפיין בלינקדין?

בדומה לפלטפורמות אחרות, מדידת ההצלחה נעשית בשתי דרכים עיקריות. הכלי השמיש והזמין ביותר הוא מערכת הפרסום של לינקדין המפיקה דוחות ומשתפת בתובנות חדשות. תוכלו לראות בקלות נתונים כמו אחוזי

המרה, מספר הקלקות ותנועה לפרופיל לצד כלי מדידה כמו A/B Testing שיאפשרו לכם למדוד ביצועים של מודעות. הדרך השנייה והלא פחות חשובה היא מבחן התוצאה. האם מאז תחילת הפרסום בלינקדין מצליחים לגייס יותר עובדים, ליצור קשרים עסקיים או למצוא משקיעים (כל אחד ומטרת הקמפיין שלו)? כשזה עובד, רואים שזה עובד. מדידה קבועה של הביצועים תאפשר אופטימיזציה שתאפשר בתורה להוציא יותר מכל פרסום. שווה בהחלט להיעזר בשירותיו של מומחה לשיווק דיגיטלי שמכיר לעומק את הפלטפורמה ואת הנושא של קידום ממומן ואורגני.

כמה עולה פרסום בלינקדאין?

זוהי שאלה שקשה מאוד לענות עליה במדויק, כי היא תלויה בהרבה מאוד משתנים. מצד אחד, אפשר להשקיע רק כמה שקלים ולנסח מסר פשוט בעצמנו ולקדם בסכום שנבחר. מצד שני, ככל שנשכיל לייצר מסרים איכותיים יותר, כמו קטעי וידאו מקצועיים, ככה נעמוד בפני הוצאה גדולה יותר. ומנגד, ככל שנשקיע סכומים גבוהים יותר על מודעה, כך אנו צפויים ליותר חשיפות ויותר הקלקות. מה שבטוח, זה שאם נעזרים באנשי מקצוע בתחום ומקפידים על פרסום איכותי שיטתי ועקבי, אפשר להוציא הרבה מאוד מלינקדין ואפילו להגדיל את העסק בעקבות כך.

למה כדאי לכם לבחור חברה מנוסה להקמת הקמפיין?

היום, אפשר למצוא לא מעט פרילנסרים ומומחי שיווק באינטרנט שמציעים תחזוקה של עמודי לינקדין וקידום ממומן שיוכלו להפוך את כל העסק לקל יותר. כדי להפיק את הקסימום מהפלטפורמה, חברה לשיווק דיגיטלי עם צוות של מומחים שחיה ונושמת לינקדין, היא ככל הנראה האופציה הטובה יותר. חברה כזאת מביאה ניסיון, שקט, מענה רציף וחתירה להצלחה. זוהי בלי ספק האפשרות העדיפה.

סיכום

לינקדין היא רשת חברתית בעלת פוטנציאל קידום מטורף לעסקים מתחומים שונים – חברות הייטק, מיזמים, קבוצות עסקיות וכו׳. כדאי לכל עסק בישראל שעדיין לא שם, להצטרף בהקדם וברוב המקרים קידום ממומן הוא צעד מומלץ גם כן. כדי לוודא שמדובר בהשקעה חכמה ולא בהוצאה כספית מיותרת, יש להכיר היטב את המערכת, להביא קריאייטיב טוב ומתאים ולדעת לטרגט נכון. את זה כדאי לעשות אך ורק בעזרת חברה מקצועית ומנוסה שתוביל אתכם להצלחה בגיוס.

רוצים אתר מקצועי?
תשאירו פרטים:

אנחנו - נואבו מדיה גרופ

השותף שלך לצמיחת העסק בשיווק, פרסום, מיתוג ואסטרטגיה.

מענה מקיף בשביל העסק שלך!

תוכלו ליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים בטופס ונחזור אליכם במהירות!

כתובת: ז'בוטינסקי 7 רמת גן, שעות פעילות: 08:00-19:00